سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
عباد الله خیریان

حوزه / درس اخلاق این هفته مجتمع آموزش عالی فقه با حضور اساتید، طلاب و کارشناسان این مجتمع برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین عبادالله خیریان، در  جمع طلاب و فضلای مجتمع آموزش عالی فقه، ضمن تسلیت سالروز شهادت جانسوز امام علی النقی هادی(علیه السلام)، تصریح کرد: رجب المرجب، ماه ذکر و عبادت خالصانه باری تعالی است.

وی ضمن تأکید بر اهتمام هرچه بیشتر نسبت به اذکار و ادعیه در این ماه مبارک، ابراز داشت: باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌ دعاهای وارد شده از ائمه اطهار(علیهم السلام)، سنت حسنه بزرگان دین را احیا نماییم.

مدیر مدرسه مؤمنیه مجتمع آموزش عالی فقه با بیان این که خداوند متعال هیچ گاه شب‌زنده داری مؤمنین را فراموش نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ذات اقدس الهی ضمن اشراف کامل به تمام اعمال آدمی، در این ماه مبارک ثواب اعمال انسان را افزایش می‌دهد.

وی عمر کوتاه آدمی در دنیا را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: باید با تأمل در اعماق وجودی خویش از خود سؤال کنیم، که تاکنون تا چه اندازه به ولی نعمت خویش صاحب العصر والزمان(عج) توجه نموده و در راستای رضایت ایشان که همان خواست و رضایت خداوند متعال است، قدم برداشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین خیریان ضمن تأکید بر توجه به آمادگی‌های درونی برای ظهور منجی عالم بشریت، ابراز داشت: باید با غنیمت شمردن عمر کوتاه خویش، از فرصت‌های به وجود آمده کمال بهره‌برداری را داشته باشیم و تمام امکانات را برای کسب رضای الهی به کار گیریم.

این استاد اخلاق با اشاره به تلاش روز افزون علمای دین در سالیان گذشته، تصریح کرد: در سال‌هایی نه چندان دور علی رغم کم بودن امیدها نسبت به بهبود اوضاع جهانی، علمای اسلام تمام همت و تلاش خویش را برای نشر معارف الهی در گستره جهانی به کار بردند.  اکنون نیز با توجه به تشنگی روز افزون جهانی نسبت به معارف ناب الهی باید تلاش‌های منادیان معارف اهل بیت(علیهم السلام) روز افزون‌تر گردد.

وی با بیان این که خداوند متعال همواره یاری رسانان دین خویش است، افزود: در این ایام مبارک، همواره باید از خداوند متعال، کسب توفیق خدمت رسانی به دین الهی را مطالبه نماییم. نباید ورود به مسائل ناچیز دنیوی انسان را از انجام کارهای بزرگ الهی باز دارد.

مدیر مدرسه مؤمنیه مجتمع آموزش عالی فقه اظهار داشت: اگر آدمی در راستای تعالی نفس خویش تغییراتی انجام دهد، خداوند متعال نیز در کارهای پیش روی او تغییراتی را اعمال نموده، اداره امورات شخص را عهده‌دار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین خیریان در پایان تأکید کرد: بسیاری از مشکلات جوامع کنونی نشأت گرفته از کم‌کاری و کم‌توجهی به معارف الهی است؛ تمرکز بر امورات دنیایی هیچ‌گاه نباید ما را از خودسازی، به ویژه در این ایام مبارک باز دارد. با خضوع و خشوع به درگاه الهی مشکلات جوامع حل شدنی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha