سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت الاسلام راحلی مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت ترویج گسترده آموزه های دینی در جامعه، گفت: مردم آماده پذیرش معارف الهی اند و روحانیون باید این معارف ناب را به آنان منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ازارومیه، حجت الاسلام حمید راحلی، در گردهمایی بانوان مبلغه که ظهر امروز در مصلی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در ایام پایانی ماه شعبان از خدای متعال طلب عفو و مغفرت کنیم که با دلی پاک وارد ماه مهمانی الهی شویم.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی افزود: ایام رمضان بهترین فرصت است تا مبلغان در خدمت مردم باشند و آنچه را که در مدت تحصیل مان در حوزه های علمیه فرا گرفته اند، در بین به مردم منتقل کنند.

وی، حضور مردم در مساجد را در ایام ماه مبارک رمضان بهترین و مناسب ترین فرصت تبلیغی عنوان کرد و افزود: مساجد در این ایام مملو از بندگان عاشق عبودیت است و دل هایی که در اثر روزه داری و تقوای الهی در این ایام نرم شده اند، آماده پذیرش معارف الهی هستند.

حجت الاسلام راحلی به حضور پرشور مردم مومن و روزه دار در نماز عید فطر اشاره کرد و ابراز داشت: در عید فطر اجتماع عظیم مردمی در مساجد و مصلی ها بدون صرف هیچ هزینه ای اتفاق می افتد و این یک فرصت بی نظیر است که در سایر ادیان در طول تاریخ چنین تجمع هایی اتفاق نیفتاده است، لذا باید چنین فرصتی را قدر دانسته و علوم دینی را در کنار مسایل عبادی به مردم منتقل کنیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: فرق تحصیل در حوزه های علمیه با سایر مراکز در این است که محصل این علوم به عنوان مبلغ دین باید آموخته های خود را آموزش داده و در بین مردم نشر دهد، بر خلاف سایر علوم که بر آموختگانش چنین تکلیفی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha