یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ |۲ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 9, 2024

علومی که در حوزه و یا دانشگاه به ما می‌آموزند، میهمان معارف الهی‌اند و باید در کسب علوم، چیزهایی را فرا بگیریم که با صاحب خانه که همان معارف الهی حک شده در لوح جان آدمی است، هماهنگ باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله جوادی آملی، ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی هلند در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء قم با اشاره به فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، ابا عبدالله الحسین(ع)، گفتند: با توجه به ممانعت حکومت طغیانگر و استکبار زمان، از انتقال پیام امام حسین(ع) به جامعه، ایشان چاره ای جز نوشیدن شربت شهادت برای احیای سنت رسول الله(ص) و رساندن پیام الهی نداشتند. در این مسیر رسالت بازماندگان امام(ع) نیز بر کسی پوشیده نیست.

معظم له با تأکید بر این که روح و جان آدمی به صورت لوح نانوشته ای خلق نشده، ابراز داشتند: در درون ما بسیاری از معارف الهی قرار دارد و جان آدمی لوحی سرشار از معارف الهی است.

این مرجع تقلید با بیان این که تمام علومی که انسان در دنیا کسب می کند، میهمان هستند، اظهار داشتند: علومی که در حوزه و یا دانشگاه به ما می آموزند، میهمان معارف الهی است که خداوند متعال در درون آدمی قرار داده است.

ایشان با اشاره به این که علومی که وارد روح و جان آدمی می شود، باید با صاحب خانه هماهنگ شود، خاطرنشان کردند: در کسب علوم باید چیزهایی را فرا بگیریم که با صاحب خانه که همان علوم و معارف الهی حک شده در لوح جان آدمی است، هماهنگ باشد.

معظم له با بیان این که اگر علوم فراگیری شده با صاحب خانه یعنی معارف الهی هماهنگ نشود، انسان را دچار خسران می کند، یادآور شدند: باید تمام تلاش و کوشش خود را  به حفظ خانه گرانب‌های سرشار از روح الهی معطوف نموده و آن را به بیگانگان واگذار ننماییم.

حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان تأکید کرد: همه ما موظفیم ضمن حفظ ارتباط خود با خالق هستی، این سرمایه گرانبهای الهی را حفظ نماییم.

براساس اعلام المصطفی(ص)، ایشان در پایان ابراز امیدواری کردند که سفر فعالان فرهنگی هلند به جمهوری اسلامی ایران، مایه خیر و برکت بوده و با معنویت همراه باشد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha