دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام سمیعیان مدیر مدرسه امام رضا(ع)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) گفت: در دوران امامت امام جواد(ع) نهضت علمی که در زمان پدر بزرگوارشان شروع شده بود و بسیاری از مشکلات علمی مردم حل و روشن گردید ادامه پیدا کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع) به محضر ولی عصر(عج) و همه محبان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) اظهارداشت: در بین معصومین اولین امامی که در سن 9 سالگی به امامت رسیدند و مقام خطیر امامت را عهده دارد شدند، امام جواد(ع) می‌باشند.

وی بیان کرد: به همین جهت دارا بودن شرایط امام جواد(ع) از سوی دوستان و دشمنان جای سؤال و تردید شده بود و از این رو جلسات مناظره و گفتگو و بحث‌های علمی برای امتحان و آزمودن حضرت تشکیل می‌دادند و به لطف خدا در همه این مناظرات علمی امام جواد(ع) سربلند بودند.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: به دلیل همین مناظرات از امام جواد(ع) یادگارهای علمی بسیاری به جا مانده است که سؤالات متعددی از ایشان شده بود و حضرت همه آنها را جواب می‌دادند که راه گشا برای مسائل علمی و بشری هستند.

وی بیان کرد: بنابراین می‌توان گفت که در دوران امامت امام جواد(ع) نهضت علمی که در زمان پدر بزرگوارشان شروع شده بود و بسیاری از مشکلات علمی مردم حل و روشن گردید ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha