چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
روح الله مومن نسب

حوزه/ نشست «گفتمان آزاداندیشی شبکه های اجتماعی در فضای مجازی» ویژه اصحاب رسانه، عصرچهارشنبه به همت بسیج رسانه استان قم در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،  دکتر مومن نسب کارشناس عرصه فضاهای مجازی در این نشست، در ارتباط با ورود برنامه های مجازی به کشور گفت: نوع نیازهای هر کشور عامل ورود نرم افزارهای دنیای مجازی است و مردم ایران به دلیل اجتماعی زندگی کردن بیشترین استفاده را از شبکه های اجتماعی دارند.

کارشناس فضای مجازی اظهار داشت: بعد از مدتی که تمامی نیازهای انسان توسط نرم افزارهای فضاهای مجازی رفع شد، وابستگی های شدید برای او ایجاد می شود و سپس معیارسازی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نیازسازی مرحله بعد از معیارسازی است و اوست که نیازهای انسان را ایجاد می کند و کاملا وی را از فضای خانواده دور می کند و مدیریت ذهن و به تناسب آن فعالیت های کامل شخص را تحت تسلط خود قرار می دهد.

مومن نسب با تاکید بر اینکه ما مشکلی با فناوری و تکنولوژی نداریم گفت: کشورهای پیشرفته تولید کننده محصولات فناوری و کشورهای عقب افتاده مصرف کننده این فناوری هستند و تحت تاثیر آن قرار می گیرند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در ارتباط با اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی، گفت: شورای عالی فضای مجازی به دستور ایشان با حضور روسای قوای سه کانه  و سایر مسئولان کشور در سال91 تشکیل شد، ولی هیچگونه فعالیتی تاکنون انجام نداده اند.

کارشناس فضای مجازی خاطر نشان شد: مقام معظم رهبری به صداوسیما دستور تشکیل شبکه های اینترنتی تلویزیون خانوادگی را صادر کردند؛ ولی مانند بسیاری امور، کاری درباره آن انجام نشد.

مومن نسب با بیان فیلترینگ خاص فضاهای مجازی گفت: هر گونه پیامی که موافق اهداف تولیدکنندگان شبکه اجتماعی باشد به سرعت پخش می گردد؛ ولی آنچه مخالف شان باشد با فیلتر شدن دیده نمی شوند.

کارشناس فضای مجازی با اشاره به بحث فرار مغزها گفت: در حال حاضر دیگر کسی را شخصا به جایی نمی برند؛ بلکه مغز شخص را با دیدن فیلم ها و برنامه های پرونوگرافی یا هر آنچه مورد نظر خودشان است، تحت تسخیر قرار می دهند.

مومن نسب در بیان آمار استفاده از فیلم های پورنوگرافی در ایران گفت: تعداد کاربران زیر 18سال در ایران بیش از 12میلیون و زیر 29سال بیش از 28میلیون نفر بوده اند.

این کارشناس فضای مجازی در پایان مردم را به استفاده از نرم افزارها و جستجوگرهای ایرانی به جای موارد خارجی تشویق کرد و گفت: باید از نرم افزارها و شبکه های پیام رسانی الکترونیکی ایرانی استفاده کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha