پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
زادهوش - جامعه المرتضی

حوزه/ رئیس جامعة المرتضی گفت: اعتکاف یک نوع دوری گزینی از جامعه نیست به این جهت که گفته است اعتکاف در مسجد جامع شهر صحیح‌تر است و این پیام را می‌رساند که دوری گزینی از اجتماع حتی برای خودسازی نیز صحیح نیست.

حجت الاسلام و المسلمین احمد زادهوش در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که اولین وظیفه انسان در مقابل خودش است، یعنی قبل از اینکه به دیگران کمک کند وظیفه دارد که به نفس خودش بپردازد گفت: اگر کسی به خودش نپرداخت و خود را اصلاح نکرد نمی‌تواند به دیگران کمک کند مثل آدم فقیری که نمی‌تواند به فقرا کمک کند.

وی با اشاره به اینکه اگر انسان توانمند و نورانی شد طبیعتاً اطراف خود را روشن می‌کند بیان کرد: یکی از بهترین مراسم‌هایی که در شریعت مقدس تعریف شده؛  برای اینکه انسان خلوت کرده و خود را اصلاح کند اعتکاف است.

رئیس جامعة المرتضی با بیان اینکه اعتکاف یک طراحی هنرمندانه و حکیمانه است گفت: وقتی جوانب مختلف این سنت را می‌سنجیم در می‌یابیم که یک نوع دوری گزینی از جامعه نیست به این جهت که گفته است اعتکاف در مسجد جامع شهر صحیح‌تر است و این پیام را می‌رساند که دوری گزینی از اجتماع حتی برای خودسازی نیز صحیح نیست.

وی ادامه داد: فرد معتکف می‌تواند با نیت و ممارست و حضور در مساجد و مراسم‌های دیگر این حال روحی خود را در طول سال داشته باشد به خصوص بعد از این ایام ماه شعبان و رمضان در پیش است و این دستاورد را شکوفا می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین زادهوش گفت: از جوانان معتکف درخواست داریم این اصل را فراموش نکنند که اعتکاف یک نوع رسیدگی به خود و تربیت نفس است و باید تلاش کنند مدت زمانی را که با دنیای بیرون قطع رابطه می‌کنند این زمان خالص برای خدا باشد.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha