جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اعتکاف

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) امیدیه با بیان این که انسان در اعتکاف فارغ از مادیات و دنیا در مسجد معتکف شده و به اعمال الهی و راز و نیاز می پردازد، گفت: اعتکاف گرد و غبار گناهان گذشته را از وجود انسان پاک می کند.

حجت الاسلام محمد تقی نهیرات، مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس امیدیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با بیان این که انسان باید در زندگی خود اوقاتی را برای ارتقاءمعنویت خویش، قرار دهد گفت: همان گونه که بدن انسان به غذا نیاز دارد، روح انسان نیز نیازمند تغذیه بوده و این تغذیه همان معنویت می باشد.

وی به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مبنی بر«إن لربّکم في أيام دهرکم نفحات، ألا فتعرضوا لها» اشاره کرد و افزود:پیامبر اکرم(ص) در این حدیث می فرمایند: همانا در طول عمر شما، نسیم های الهی وزیدن می گیرد، پس هوشیار باشید و خود را در معرض آنها قرار دهید؛ یکی از این نسیم ها ایام مبارک ماه رجب و فرصت معنوی اعتکاف است.

مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس(ع) امیدیه با بیان این که انسان در اعتکاف فارغ از مادیات و دنیا در مسجد معتکف شده و به اعمال الهی و راز و نیاز می پردازد، گفت: اعتکاف گرد و غبار گناهان گذشته را از وجود انسان پاک می کند.

حجت الاسلام نهیرات با تأکید بر اهمیت حفظ فضای معنوی حاکم بر وجود انسان پس از اعتکاف اظهار داشت: معتکف پس از این ایام می تواند با شرکت در نمازهای جماعت، قرائت قرآن و ادعیه های روزانه و پایندی به مناجات با خدا اثرات آن را حفظ کنند.

وی، عبادت و بندگی را از اهداف خلقت انسان برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور در اعتکاف نمونه ای از بندگی خداوند متعال است.

مدیر مدرسه علمیه ابوالفضل العباس امیدیه(ع) در پایان تصریح کرد: شرکت در مراسم معنوی اعتکاف، انسان را از ناهنجاری های اجتماعی دور می دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha