پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت آیت الله مظاهری

حوزه/ حضرت آیت الله مظاهری در توصیه های شش گانه ای به معتکفین، تصریح کردند: اعتکاف مانند ساير عبادات، باید برای رضای خدا انجام شود و ثمرة آن، رسیدن به لقای الهی باشد. اگر کسی برای هدف کمتر و کوچکتری معتکف شود، قطعاً ضرر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مظاهری، در آستانه ایام البیض(ایام اعتکاف)، در شش توصیه مهم، معتکفین را به بهره برداری کامل از این فرصت معنوی و گرانبها دعوت کردند.

معظم له با استناد به آیات و روایات، "مراقبت از زبان، یعنی پرهیز از حرف بيهوده و لغو"، "پرهیز از پرخوری و بدخوری"، " شب زنده‌داري"، " پرهیز از فرصت سوزی"، " مداومت بر ذکر" و " اهتمام ویژه به دعا و راز و نیاز" را از مهمترین  وظایف معتکفین برشمردند.

 ایشان تاکید کردند:  معتکفین باید در اين ایّام نورانی حقیقتاً از عمق جان خداوند تبارک و تعالی را بخوانند و «خدا، خدا، خدا» بگویند. حال مناجات را از خدا بخواهند، چون با بی‌حالی و کسالت نمی‌توان از این اوقات بهره‌مند شد.

*منازل هفت گانه سیر و سلوک

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به این مطلب مهم که معتکفین باید به فكر سير و سلوك و در اندیشۀ طی کردن مسیر حرکت به سوی خداوند متعال باشند، تصریح کردند: معتکف باید در سه روز اعتکاف، لااقل يكي از منازل هفت گانۀ سیر و سلوک را بپیمایند. اگر کسی واقعاً بخواهد می‌تواند در همین چند روز، "از منزل یقظه به منزل توبه"، "از منزل توبه به منزل تقوا"، "از تقوا به تخلیه" و سپس به "تحلیه"، "تجلیه" و "لقاء الهی" برسد.

این مرجع تقلید خطاب به جوانان تصریح کردند جوانان با صفا بدانند که مي‌شود در همين سه روز به مقام "فناء" یا مقام "لقای پروردگار" متعال دست یافت. لذا بسیار سزاوار است که يكي از مهم‌ترین دعاها، دعا برای پیشرفت سیر و سلوک باشد.

*دعا برای فرج امام عصر(عج)

معظم له همچنین یادآور شدند: در ايّام اعتکاف، توسّل و استغاثه به محضر قطب عالم امکان، محور عالم وجود و واسطة بين غيب و شهود، حضرت ولي عصر«ارواحنافداه» و دعا براي فرج آن حضرت، بسيار مطلوب و مؤثّر و سازنده است.

برای مشاهده متن کامل توصیه های حضرت آیت الله مظاهری  اینجا  را کلیک کنید

انتهای پیام 3/313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha