جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله مظاهری

حوزه/ هر عملی که منجر به تفرقه و تخریب شخصیّت دیگران و بروز اختلاف شود، گناه بوده و اگر ارتکاب این گونه گناهان در سطح اجتماع و در بین مردم باشد، گناه آن بزرگ‌تر است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حضرت آیت‌الله‌ مظاهری در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، با تأکید بر اهمیّت جایگاه مقدّس نماز جمعه و با اشاره به اینکه این نماز عبادی سیاسی باید مظهر وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی باشد، خاطرنشان ساختند: قرآن کریم تأکید فراوانی بر حفظ وحدت دارد و اختلاف و چند دستگی را آفتی بزرگ برای جامعۀ اسلامی و بسیار ناپسند و خطرناک می‌داند.

ایشان با اشاره به تأثیر مواضع و سخنان ائمۀ جمعه در بین مردم و به‌خصوص دوست‌داران انقلاب و نظام جمهوری اسلامی افزودند: ائمۀ جمعه باید حول محور ولایت‌فقیه، عامل وحدت، یکپارچگی و همدلی تمامی آحاد جامعه باشند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی مظاهری با اشاره به شعار سال 1394، تدبیر رهبر معظّم انقلاب را در راستای حفظ اتّحاد و یکپارچگی ملّت و مسئولان نظام بسیار به‌جا و تأثیرگذار دانسته و تأکید کردند: ائمۀ جمعه به عنوان حلقۀ اتصال بین مردم و مسئولان، باید با رفتار پدرانه و تدبیرآمیز خود مانع هرگونه تخریب، تفرقه و اختلاف در اجتماع گردند.

ایشان در این زمینه با مذمّت گناهانی که موجب اختلاف و برهم خوردن اتّحاد می‌گردد، اظهار داشتند: هر عملی که منجر به تفرقه و تخریب شخصیّت دیگران و بروز اختلاف شود، گناه و اگر ارتکاب اینگونه گناهان در سطح اجتماع و در بین مردم باشد، گناه آن بزرگ‌تر است و امامان جمعه می‌توانند با تدبیر و دوراندیشی، در شهر و محل خود، مانع بروز این‌گونه گناهان و مانع ظهور اختلاف و پراکندگی شوند.

حضرت آیت‌الله‌العظمی مظاهری در ادامۀ بیانات خود، با بیان اینکه حفظ شخصیّت افراد توسط خود آنها، امری واجب به شمار می‌رود، تصریح کردند: گفتار و رفتار ائمّۀ جمعه باید به گونه‌ای باشد که حرمت شخص آنان و نیز ابهّت و احترام نهاد مقدس نماز جمعه دچار خدشه نشود؛ چرا که بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی درصدد تبلیغ علیه اسلام و نظام اسلامی هستند.

گفتنی است: در ابتدای دیدار آیت‌الله طباطبایی نماینده ولیّ‌فقیه و امام جمعۀ اصفهان دربارۀ وضعیّت و فعالیّت‌های امامان جمعۀ استان اصفهان سخنان کوتاهی ایراد کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha