سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
بحرین

حوزه/ 67 نماینده پارلمان ها اروپا در نامه ای خطاب به اتحادیه اروپا گفتند: باید هرچه زودتر سرکوب جمعیت های سیایی در بحرین متوقف شده و اصلاحات دموکراتیک و گفتگوی ملی در این کشور آغاز شود و تحقیقات لازم درباره شکنجه زندانیان سیاسی و و فعالان حقوق بشر صورت گیرد و تابعیت تمام کسانی که تابعیت آنها لغو شده به آنها بازگردانده شود.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، 67 نماینده پارلمان های اروپا روز پنج شنبه در نامه ای از اتحادیه اروپا خواستند اقدامات لازم را برای اعمال فشار بر نظام بحرین انجام دهند تا از فشارهای امنیتی و قضایی بر جامعه مدنی بحرین و مدافعان حقوق بشر در این کشور بکاهد و هرچه زدوتر معارضان و فعالان حقوق بشر زندانی را آزاد سازد؛ چرا که این افراد فقط به خاطر اظهار نظر خود و فعالیت در زمینه حقوق بشر زندانی شده اند.

در این نامه آمده: ما به خاطر استمرار موارد نقض حقوق بشر در بحرین و بازداشت مکرر نبیل رجب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین بسیار نگرانیم و خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط وی هستیم.

این نمایندگان تاکید کردند: باید هرچه زودتر سرکوب جمعیت های سیایی در بحرین متوقف شده و اصلاحات دموکراتیک و گفتگوی ملی در این کشور آغاز شود تا جلوی تمام موارد نقض حقوق بشر گرفته شود و تحقیقات لازم درباره شکنجه زندانیان سیاسی و و فعالان حقوق بشر صورت گیرد و تابعیت تمام کسانی که تابعیت آنها لغو شده به آنها بازگردانده شود و سیاست لغو تابعیت معارضان نظام هرچه زودتر متوقف شود.

در این نامه همچنین تاکید شده که نظام بحرین باید به توصیه های کمیته حقیقت یاب عمل کند و به التزامات و تعهدات بین المللی خود ملتزم باشد به ویژه تعهدات بحرین در زمینه مبارزه با شکنجه و محاکمه تبعیض آمیز افراد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha