دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نوری همدانی

حوزه/ ولایت امیرالمومنین(ع) هویت و افتخار و سرمایه ای عظیم برای شیعه است/ ولایت فقیه همچون خورشیدی بر کشور اسلامی ایران می تابد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حضرت آیت الله نوری همدانی، در جمع اقشار مختلف مردم یزد در امامزاده سیدجعفرمحمد (ع) ی با اشاره به میلاد با سعادت مولای متقیان، حضرت امام علی (ع) گفتند: به فرموده رسول مکرم اسلام(ص)، حضرت علی (ع)، تجسم همه شخصیت‌ها و انبیاء است و اکنون بیان ما ناتوان‌تر از آن است که بتواند مناقب آن حضرت را بیان کند.

معظم له ولایت امیرالمومنین(ع) را هویت و افتخار شیعه دانسته و تصریح کردند: ما به ولایت امیرالمومنین، مولی الموحدین حضرت علی (ع) افتخار می کنیم و این سرمایه‌ای عظیم برای ما است.

ایشان یادآور شدند: ما معتقدیم باید ولایت اهل بیت (ع) را داشته باشیم، احکام خدا را از اهل بیت (ع)  می‌گیریم و توسط آنها هدایت می‌شویم، همچنین معتقدیم که خداوند قدرتی به ائمه اطهار (ع) داده که می‌توانند مرده را زنده کرده یا طی‌الارض کنند.

با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده از مردم است و دارای خصوصیاتی است که باعث شده دشمنان همواره در اجرای توطئه ها و دسیسه های خود ناکام بمانند، ابراز داشتند: اولین خصوصیت این نظام و انقلاب، ولایت فقیه است که همچون خورشیدی بر کشور اسلامی ایران می تابد.

ایشان ادامه دادند:  دومین ویژگی انقلاب و نظام اسلامی، خودباوری مردم است که با اتکا به خداوند متعال و تحت فرمان ولایت فقیه مشکلات را پشت سر می گذارند و در مقابل دنیای استکبار ایستاده اند.

معظم له تصریح کردند: امام خمینی با رفتار خود ابهت ابرقدرتهای جهان را شکست و حتی در سخنان خود نیز به جای نام بردن از کشورهای ابرقدرت، کلمه استکبار را فرمود که همین استکبار ستیزی باعث شد قدرت پوشالی مستکبران از بین برود.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که به برکت انقلاب اسلامی استعدادهای جوان رشد کرده و بالنده شده اند، خاطرنشان کردند: موفقیت های فرزندان این مرز و بوم در زمینه های انرژی هسته ای و سلولهای بنیادین از جمله این موارد است.

حضرت آیت الله نوری همدانی بازیابی فرهنگ ایثار و شهادت را از دیگر ویژگی های انقلاب اسلامی برشمردند و یادآور شند: امام خمینی فرهنگ جهاد و شهادت را زنده کرد و در هشت سال جنگ تحمیلی با همین فرهنگ، جوانان این مرز و بوم در دنیای استکبار ایستادند و از جان خود در راه اسلام گذشتند.

معظم له، احیای بسیج را از دیگر ویژگی های انقلاب و نظام دانسته و افزودند:عالی‌ترین برکت انقلاب اسلامی، مهر و محبتی است که مردم در دل‌های خود نسبت به رهبر خود دارند و مردم ایران از دل و جان آماده جانفشانی برای رهبری هستند

ایشان تصریح کردند: اگر دشمنان ذره ای دست از پا خطا کنند با مشت محکم مردم و گلوله سربی مواجه خواهند بود و بسیج در مملکت ما میلیون ها انسان خالص و مخلص هستند که در میدان جنگ و جهاد و در همه زمینه ها حضور داشته و دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha