جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

حوزه/ معاون انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از حضور این انتشارات با 220 عنوان کتاب که 43 عنوان آن، چاپ اول است در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

سید حسین مرتضوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به این که غرفه مربوط به انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در بخش غرفه های دانشگاهی نمایشگاه کتاب حاضر خواهد بود، اظهار داشت: این تعداد کتاب در 12 رشته اصلی علوم انسانی برای بازدید متقاضیان عرضه خواهد شد.

وی با بیان این که انتشارات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از سال 78 کار خود را آغاز کرده است، گفت: طی مدت بیش از 15 سال ، این انتشارات موفق به تولید و چاپ 330 عنوان کتاب تخصصی شده که مورد استقبال فرهیختگان حوزه و دانشگاه قرار گرفته است.

این کارشناس حوزه نشر در ادامه با اشاره به این که برای ترویج فرهنگ کتاب خوانی باید از دوران دبستان کار جدی انجام دهیم، ابراز داشت: متاسفانه در زمینه ترویج فرهنگ کتاب خوانی در کشور ما کار ریشه ای و مبنانی انجام نشده و ما باید به طور اصولی به فرهنگ سازی بپردازیم تا در چند سال آینده، نتیجه آن را در میزان سرانه مطالعه مشاهده کنیم.

وی به نقش مهم خانواده و رسانه های جمعی در این باره اشاره کرد و افزود: باید به مقوله کتابداری و کتابخانه داری در کشور به صورت تخصصی پرداخته شده و از دست اندرکاران و فعالان این حوزه به صورت ویژه حمایت به عمل آید.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha