پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فتحعلی خانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بی شک ایجاد تحول مطلوب در علوم انسانی کشور بدون نقش آفرینی و حضور حوزویان، غیرممکن است.

محمد فتحعلی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: تولید علوم انسانی، نیازمند درک عمیق از معارف اسلامی است و این درک عمیق اساساً در حوزه های علمیه وجود دارد.

وی همچنین افزود: ما باید در حوزه های علمیه در ادامه علوم اسلامی، به علوم انسانی هم بپردازیم و البته چاره ای جز این نداریم.

این محقق و پژوهشگر با تاکید بر این که علوم انسانیِ کنونی، ما را به سرمنزل مقصود نمی رساند، گفت: به هر میزان که حوزویان مشارکت جدی در زمینه تحول در علوم انسانی داشته باشند، ما بهتر و سریع تر به اهداف دست می یابیم.

وی خاطر نشان کرد: البته کارهای خوبی هم در این باره طی سال های اخیر شروع شده، اما هنوز نیازمند برداشتن گام های جدی تر و مجاهدت های بیشتری هستیم.

فتحعلی خانی در خاتمه افزود: آنچه مسلم است، این که تحول در علوم انسانی و تلاش در مسیر اسلامی سازی آن ها یکی از مهم ترین مطالبه های مقام معظم رهبری از حوزه و دانشگاه و از مقدمات ضروری تحقق مدیریت جامعه اسلامی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha