سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
شهید مطهری

حوزه/ مسئول دفتر مرکزی مطالعات آثار شهید مطهری حوزه ، از اجرای این طرح در 230 مدرسه علمیه خبر داد و گفت: هم اکنون7 هزار طلبه در سراسر کشور در حال مطالعه این آثار هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام عبدالعلی پناهی، با اشاره به جایگاه شهید مطهری و آثار ایشان در حوزه اظهارداشت: بي گمان، استاد مطهري(ره) یکي از برجسته ترين انديشمندان معاصر هستند، شخصيتي که در طول عمر پر برکت خود آثار فراواني را در زمينه هاي گوناگون به جاي گذاشته اند که در همه آن آثار، يک هدف دنبال شده است.

وی افزود: با توجه به توصیه و تأکید امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید درباره شخصیت و اندیشه های شهید مطهری و ضرورت ترویج آثار ایشان در جامعه، طلاب به عنوان ارائه کننده آموزه های اسلامی به مردم، باید در ابتدا خود با این آثار آشنا شوند و سپس مردم را با این اندیشه ها آشنا سازند.

حجت الاسلام پناهی، ادامه داد: در همین راستا طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از سال 1382 با هدف بسط و گسترش اندیشه های این شهید والامقام در مدارس علمیه، با پوشش 6 مدرسه علمیه، در شهر قم آغاز شد.

وی، با بیان اینکه این طرح در سال 88  توسط معاونت تهذیب به مدارس علمیه سراسر کشور ابلاغ گردید،گفت: از سال 88 به بعد هر سال بر تعداد مدارسی که خواستار اجرای این طرح بودند افزوده شد، بطوریکه هم اکنون این طرح در 230 مدرسه علمیه کشور در حال اجرا بوده و در کل حدود 7 هزار طلبه در حال مطالعه این آثار هستند .

حجت الاسلام پناهی ، تقويت مباني اعتقادي؛ لزوم کسب بينش درست از معارف اسلامي و وجود انديشه هاي انحرافي بسيار براي منحرف کردن جوانان و تضعيف بنيان خانواده را از ضرورت های این طرح اعلام و اذعان داشت: افزايش سطح معارف اسلامي و اعتقادي خانواده(اعم از آقايان، همسران و فرزندان)،آشنايي با انديشه هاي بزرگان و فرزانگان حوزوي ،کسب بينش صحيح و درس از نظام فکري اسلام و پيش‌گيري از بروز آسيب‌هاي احتمالي در چارچوب انديشه و عمل از جمله اهداف این طرح است .

 

مسئول دفتر مرکزی مطالعات آثار شهید مطهری حوزه، با بیان اینکه آثار شهید مطهری، از جمله آثار جامع بوده و و بسیاری از شبهات و سئوالات دینی در آنها پاسخ داده شده است، بیان داشت: در این طرح سعی شده است آثار این شهید والا مقام به غیر از کتب تخصصی  در یک برنامه مدون به صورت سیر آسان به مشکل تهیه و در اختیار طلاب قرار گیرد بطوریکه طلاب در سالهای اول با کتب آسان تر شروع و به سمت کتب مشکل پیش می روند.

وی گفت: برای این طرح بالغ بر  70 کتاب  از آثار شهید مطهری در نظر گرفته شده است که طلاب سطح یک در طول 6 سال این کتب را مطالعه می کنند بطوریکه تقریبا در هر ماه یک کتاب مطالعه و در پایان نیز آزمونی از آن کتاب گرفته می شود .

حجت الاسلام پناهی، یادآورشد: در کنار  این آزمون  بحث مباحثه و خلاصه نویسی هم برای طلاب در نظر گرفته شده است که برای این مهم امتیاز خاصی هم در نظر گرفته شده است.

وی اذعان داشت: البته این طرح برای طلاب سطوح عالی هم  در نظر گرفته شده است که در آن طلاب بایدآثار شهید مطهری را در طی 4 سال مطالعه نمایند .

مسئول دفتر مرکزی مطالعات آثار شهید مطهری حوزه، خاطرنشان ساخت : هم چنین برای این طرح دوره های تابستانی بصورت فوق العاده هم در نظر گرفته شده است تا طلابی که در طول سال موفق به مطالعه آثار نشده اند در تابستان به این مهم اهتمام داشته باشند.

وی تصریح کرد: طرح تابستانی به گونه ای برنامه ریزی شده است که در طول 4 دوره تابستان کل آثار شهید مطهری مطالعه می شود؛ هم اکنون سه دوره از این طرح برگزار شده و تابستان امسال هم دوره چهارم آن برگزار می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین پناهی، یادآورشد: البته در راستای ایجاد انگیزه و رفع سئوالات پیش آمده، به طور متناوب اساتیدی به مدارسی که طرح در آن اجرا می شود، اعزام می گردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha