پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
فرخ فال

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قم گفت: رسالت حوزه و اساتید و محققان حوزوی و صاحب نظران در عرصه اعتقادی و کلامی بیش از پیش سنگین است و از همه مهمتر رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان حوزه است.

به گزارش خبر گزاری«حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین احمد فرخ فال در هم اندیشی اساتید علم کلام، مدیران و برنامه ریزان حوزوی با موضوع «چگونگی رواج و برگزاری دروس کلام در حوزه های علمیه»، که  پنج شنبه شب در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد. با اشاره به جایگاه علم کلام در حوزه گفت: امروز موضوع علم کلام و پاسخ گوی به شبهات و مبارزه با تفکر داعش و سلفی، یکی از مهمترین دغدغه های رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان دین است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین افزود: رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان دین همه بر برطرف شدن این موضوع تأکید فراوان دارند و اهمیت این موضوع زمانی روشن تر می شود که  تفکر داعش و سلفی گری جامعه اسلامی و دنیا را احاطه کرده و جوانان ما هر روز با این تفکر و شبهات درگیر هستند.

 مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: امروز سلفی ها با مبانی غلط خود بسیاری از جوانان را به دام انداخته و  این گروها که دست به جنایت می زنند، جوانان  اسلامی در کنار جوانان اروپایی قرار دارند و علیه مبانی و ارزش های اسلام ناب موضع می گیرند.

شیعه با ظلم و ستم سازش ندارد

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال خاطر نشان ساخت: امروز دشمن با تفکر سلفی گری و تکفیری، اسلام ناب و مبانی اعتقادی شیعه را هدف گرفته، چون می دانند اسلام ناب، همان شیعه است و شیعه با ظلم و ستم سازش ندارد و با ظلم مبارزه می کند.

شیعه مانع بزرگ اهداف گروه های تکفیری است

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: گروه های تکفیری­ اسلام ناب و شیعه را مانع بزرگ برای اهداف خود می داند، به همین دلیل برای از بین بردن آن لحظه ه­ای کوتاه نخواهند آمد و روز به روز بر آماج شبهات خود به جامعه اسلامی می افزایند.

 وی ادامه داد: باید بپذیریم در یک شرائط بسیار حساس از گذر تاریخی قرار داریم، همه نوع شبهات و تفکر در آن رایج شده و جامعه و جوانان را به مخاطره انداخته است.

رسالت حوزه و اساتید سنگین است

مدیر حوزه علمیه استان قم اظهار داشت: با وجود این نوع مشکلات در جامعه، رسالت حوزه و اساتید و محققان حوزوی و صاحب نظران در عرصه اعتقادی و کلامی بیش از پیش سنگین تر است و از همه مهمتر رفع دغدغه های رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید و بزرگان حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین فرخ فال خاطر نشان ساخت: باید در این عرصه همه صاحب نظران عرصه اعتقادی و کلامی حضور جدی داشته باشند تا با ارائه نظرات مفید و سازنده در صدد رفع این دغدغه بر آیند.

 بحث کلام جزء مباحث اصلی حوزه شود

  استاد حوزه علمیه قم  گفت: حوزه  به فکر باشد و نگذارد این بار عظیم اعتقادی و پاسخ گویی به شبهات روی زمین بماند. باید با قدرت تمام وارد صحنه شد و مباحث کلامی و اعتقادی همانند درس اصول و فقه به مباحث اصلی حوزه تبدیل شود.

مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: حوزه ای که این همه قدمت و بزرگی دارد؛ باید طوری در مباحث اعتقادی قدم بردارد که  کسی در این جامعه نماند که مسائل اعتقادی او جواب داده نشده باشد.

انتهای پیام:40/313

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha