شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امیر محسن ضیائی

حوزه/ رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: متاسفانه صدای مردم یمن به جایی نمی رسد و تلاش های جمهوری اسلامی برای رساندن صدای مظلوم یمن به دنیا تاثیرگذار بوده است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر سیدامیرمحسن ضیایی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به فرا رسیدن هفته هلال احمر، اظهار داشت: یکی از برنامه های این نهاد دیدار با مراجع تقلید و علما و بهره گیری از بیانات ایشان به عنوان پشتوانه های هلال احمر است.  

وی بر لزوم عضویت طلاب در جمعیت هلال احمر تاکید کرد و ابراز داشت: حضور طلاب در حوادثی نظیر زلزله ها، علاوه بر ایفای نقش امدادی، زمینه ساز آرامش آسیب دیدگان است.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی بر ضرورت کارآمدسازی تفاهم نامه حوزه و هلال احمر تاکید کرد و افزود: ارتباط حوزه های علمیه با جمعیت هلال احمر ارتقا یابد. 

دکتر ضیایی با بیان اینکه اهداف جمعیت در راستای دین مبنی است، گفت: غربی ها از طریق خدمت، تبلیغ می کنند و به نظر می رسد طلاب اگر با اهداف و هلال احمر آشنا بوده و در این نهاد عضویت داشته باشند، تاثیر به سزایی در تبلیغ دین دارد. 

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از یک میلیون نفر عضو سازمان جوانان هلال احمر هستند، گفت: سازمان امداد و نجات نیز در راستای وظایف خود  حرکت کشتی کمک رسانی به یمن را کلید زده است. 

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه حرکت کشتی هلال احمر به یمن در شکستن بایکوت خبری موثر بوده، اظهار داشت: صدای مردم یمن به جایی نمی رسد و تلاش های جمهوری اسلامی برای رساندن صدای مظلوم یمن به دنیا تاثیرگذار بوده است. 

دکتر ضیایی افزود: قرار است سازمان صلیب سرخ جهانی هفته آینده در ژنو، نشستی پیرامون این مسئله داشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هلال احمر نهادی مستقل است؛ اگرچه از حمایت های دولتی نیز در قبال ارائه خدمات به مردم برخوردار می باشد.

انتهای پیام/313/33

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha