چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله جنتی

دبیر شورای نگهبان: با بیان اینکه عده‌ای چشم دیدن ولی فقیه را ندارند گفت: بعضی‌ها همه تلاششان این است که خود را بالا ببرند؛ اما خدا ولی‌فقیه را از شر دشمنان حفظ کرده و از این به بعد هم حفظ خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله احمد جنتی در دیدار جمعی از مدیران و اعضای کمیته فقهی موسسه موضوع شناسی احکام فقهی اظهارداشت: وقتی از فعالیت‌های موسسه موضوع شناسی احکام فقهی آگاهی پیدا کردم، بسیار ذوق زده شدم و احساس انسانی را داشتم که در بیابان خشک، تشنه گرفتار شده و ناگهان از آسمان آب گوارایی می‌آید و سیراب می‌شود.

وی افزود: همیشه این گله را از حوزه‌های علمیه داشته‌ام، مسائلی که بسیاری مورد ابتلا نیست را پشت سرهم تکرار نکنند، زیرا نتایج تکرار اینگونه مسائل، خیلی مثبت نیست.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: شاید بیان مسائل فتح بابی باشد و موردی ندارد اما تکرار مسائلی که جنبه کارشناسی ندارد و سئوال مهمی را جواب نمی‌دهد و معمایی را حل نمی‌کند نقص بزرگی است که همچنان باقی است.

جوانان امروز با مشکل اعتقادی روبه‌رو هستند

وی با بیان اینکه جوانان امروز با مشکل اعتقادی روبه‌رو هستند گفت: جوانان در خصوص توحید و خداشناسی و از این دست مسائل سئوال دارند لذا چه اشکالی دارد که بزرگان دین با زبان امروز درس بگویند تا طلاب جوان هم بتوانند پاسخ سئوالات مختلف جوانان و مردم را بهتر بدهند.

آیت الله جنتی خاطرنشان کرد: مسائل سطحی مشکل جدی امروز نیست و کسانی هستند که پاسخ دهند ولی فعالیتی که موسسه موضوع شناسی انجام می‌دهد از این دست نبوده و در واقع موضوع شناسی کار زمین مانده در حوزه است که اهل فن می‌فهمند و قدردانی می‌کنند که آثار دراز مدت خواهد داشت و در آینده این کار ارزش خود را بیشتر نمایان خواهد کرد.

وی خطاب به مدیران موسسه موضوع شناسی گفت: باید قدر این کار را بدانید، پیگیری کنید و نتایج را در اختیار اهل تحقیق بگذارید، امروز در شهرهای مختلف کشور و حتی خارج از کشور به نتایج فعالیت‌های شما نیاز دارند و نتایج این گونه فعالیت ها مستقیماً برای مراجع عظام و عاید مردم می‌شود.

دبیر شورای نگهبان با تقدیر از فعالیت‌های حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح زاده در موسسه موضوع شناسی خاطرنشان کرد: وی یک عنصر فوق‌العاده و استثنایی است که باید از او تشکر کرد و بحمدالله زیر مجموعه ایشان نیز با پاکی و بی آلایش و بدون سروصدا در رسانه‌ها کار می‌کنند که این از امتیازات این موسسه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص تحول در آموزش و پرورش گفت: متاسفانه این تحول انجام نشده و کار شما می‌تواند درسی برای دیگران باشد که با هزینه کم هم می‌توان تحول ایجاد کرد، کار موضوع شناسی یک تحول بوده و خیلی ارزش دارد و درسی برای دیگران است.

آیت‌الله جنتی تصریح کرد: از حوزه‌های علمیه انتظار است که الگویی برای دانشگاه باشند و به آن‌ها درس بیاموزند که نباید دنبال هزینه‌های کلان، جایزه و تشویق بود، بلکه باید در همه امور انگیزه الهی داشت.

وی با بیان اینکه عده‌ای چشم دیدن ولی فقیه را ندارند گفت: بعضی‌ها همه تلاششان این است که خود را بالا ببرند؛ اما خدا ولی‌فقیه را از شر دشمنان حفظ کرده و از این به بعد هم حفظ خواهد کرد.

دبیر شورای نگهبان  در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمنان داخلی و خارجی برای ایجاد بعضی از شبهات سیاسی و اجتماعی افزود: کارشناسان موسسه موضوع شناسی باید در ارتباط با موضوعات سیاسی و اجتماعی نیز فعالیت کنند تا با تبیین دقیق این موضوعات و پاسخگویی به مردم، غنای فکری در این زمینه نیز ایجاد شود.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین فلاح‌زاده رئیس موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی ضمن تشکر از آیت الله جنتی برای بازدید از موسسه، گزارش جامعی از پژوهش‌های به عمل آمده در این موسسه ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha