سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه/ مدير حوزه‌هاي علميه: گفت: مرکز موضوع شناسی احکام فقهی نه تنها به فقه و فقاهت خدمت کرد، بلکه دریچه‌ای نو به روی حوزه باز کرد که می‌‌توان در حوزه کارهای نوآورانه‌ای انجام داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله حسيني بوشهري در ديدار رئيس و معاونين مؤسسه موضوع شناسي احكام فقهي، با قدردانی از فعالیت‌های این مرکز بیان داشت: لازم می‌دانم در هر موقعیتی و هر جایگاهی که اقتضایی وجود داشته باشد از این کار بزرگ شما به سهم خودم، هم تعریف و هم تقدیر کنم.

وی با بیان این‌که انجام این کار لطف الهی است؛ چراکه گاهی جرقه‌ای، منشأ خیلی از خیرات و برکات خواهد شد، اظهار داشت: گاهی در جلساتی شرکت می‌کنیم و وقتی از اول تا آخر جلسه حساب می‌کنم، دو سه نکته مطرح می شود که شاید گوینده جلسه هم به این نکات کلیدی توجه نداشت؛ اما از این نکته‌ها به عنوان سوژه برای برنامه‌ریزی و عملیاتی کردن کارها استفاده می‌کنیم، که بعداً منشأ کلی از خیرات و برکات می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: از لابلای نامه‌هایی که طلاب به شکل خیلی معمولی برای ما می‌نویسند و درددل و مشکل خود را مطرح می‌کنند، گاهی جرقه‌هایی به ذهن خطور کرده که در سامان دهی کار حوزه بسیار نقش آفرین است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این‌که افرادی خوش فکر، باانگیزه و با قدرت نو‌آوری، فعالیت دارند گفت: روز به روز نوآوری را در فعالیت‌های این مرکز می‌بینم و این نشان دهنده بالندگی شما است که حالت ایستایی ندارد.

وی به خلوص کار در مرکز موضوع شناسی احکام فقهی و نوع هدایت معنوی در آن اشاره کرد و یادآورشد:

هر چه کار شما به سمت اتقان بیشتر پیش برود، اعتماد بیشتری جلب می‌کند و این از آن کارهایی است که به تناسب هر مقدار سهل انگاری در کار به همان تناسب نگاه‌ها از آن بر می‌گردد، هر چه کار استحکام بیشتری داشته باشد، شعاع کار هم بیشتر خواهد شد و در نسل‌های مختلف منشأ خیرات و برکات خواهد بود.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت : این مرکز نه تنها به فقه و فقهاهت خدمت نمود، بلکه دریچهای نو به روی حوزه باز کرد، به عبارت دیگر حوزویان ما به این حالت رسیدند که می‌شود کارهای نوآورانه ای در حوزه انجام داد، به طوری که در عین نوآوری، استحکام اتقان و حالت پختگی هم در کار باشد.

وی افزود: مرکز موضوع شناسی در حقیقت عرضه فقه به صورت روشن و عملی برای همه توده‌های جامعه را به نمایش گذاشته و مردم به این جمع بندی رسیده اند که فقه جزو زندگی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha