پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مارلوئیس رافائل

حوزه/ «مارلوئيس رافائل» گفت: با شناساندن اسلام واقعی، مي‌توان در مقابل گروه‌هاي تكفيري ايستاد و چهره اي خشن و افراطی كه آنها از اسلام ارائه مي دهند را به جهانيان شناساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، «مارلوئيس رافائل» پاترياك كليساي آشوري شرق مستقر در عراق صبح امروز با دكتر ابوذر ابرهيمي‌تركمان، رئيس اين سازمان ديدار و گفتگو كرد.

فعالیت 80 نمایندگی فرهنگی در 60 کشور جهان

در ابتدا، رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، گفت: اين سازمان با در اختيار داشتن بيش‌از 80 نمايندگي فرهنگي در 60 كشور، در چارچوب تنظيم روابط فرهنگي جمهوري اسلامي ايران با ديگر كشورهاي جهان، مسئوليت گفت‌وگوي اديان را نيز برعهده دارد.

وي با اشاره به ضرورت درک نقطه‌های اشتراک و خشونت‌گریزی به عنوان پیش شرط‌های گفت‌وگو، بيان كرد: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي درصدد آن است تا با گفت‌وگو، همزیستی مسالمت‌آمیزي را  ميان اديان ايجاد كند.

ابراهيمي‌تركمان، افزود: در طول سال‌هاي متوالي، گفت‌وگوهاي متعددي با كليساهاي جهان داشتيم كه ماحصل آن، ايجاد زمینه‌های تفاهم و همگرایی ميان ادیان بوده است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، در رابطه با خشونت‌هاي گروه‌هاي تكفيري، گفت: هم‌اكنون با رشد گروه‌هاي تكفيري در نقاط مختلف جهان به ويژه در عراق، مواجه هستيم كه بالطبع مي‌توان گفت رویکرد اصلي اين گروه‌ها، در مسیر مقابله با هویت اسلام است.

وي ضمن بيان مطلب فوق، اظهار كرد: بنابراين ضرورت همدلي و گفت‌وگوي ميان اديان تا رسيدن به يك ديدگاه و اقدام مشترك براي كاهش نفوذ گروه‌هاي تكفيري در منطقه، احساس مي‌شود.

فهم یكدیگر و رسیدن به تعامل؛ دوگانه گفت‌وگوي ميان اديان

ابراهيمي‌تركمان، با اذعان به اينكه پروژه اسلام‌هراسي به پيش‌داوري غير عقلاني در برابر اسلام و مسلمانان اشاره دارد، گفت: براي معرفي اسلام حقيقي به جهان، نيازمند گفت‌وگوي ميان اديان هستيم.

وي، ادامه داد: يكي از وظايف اديان اين است كه مردم را به صلح دعوت كنند و به شناسايي جنبه‌هاي رحماني دين بپردازند، با اين دعوت مي‌توان از فاجعه اسلام‌هراسي و دين‌هراسي در جهان جلوگيري كرد.

رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي افزود: ما مسيحيان ايران را به عنوان يك ظرفيت در كشورمان تلقي مي‌كنيم و هيچ وقت از آنان به گونه‌ي يك تهديد، ياد نكرديم؛ براين اساس اميد است تا با گفت‌وگوي ميان اديان روابط دوستانه خود را تقويت كنيم.

رافائل : اسلام حقيقي را معرفی کنید

پاترياك كليساي آشوري شرق نيز، ضمن ابراز خرسندي از حضور خود در ايران و ملاقات با رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، گفت: يکی از آرمان‌های دین اسلام، مبارزه با ظلم و استبداد است در صورتيكه گروه‌هاي تكفيري سعي بر خدشه‌دار كردن چهره حقيقي اسلام دارند؛ اسلام‌هراسي واژه‌اي برگرفته از مبارزه با دين است.

وي در رابطه با چرايي معرفي اسلام حقيقي در جهان، گفت: با شناساندن اسلام واقعی، مي‌توان در مقابل گروه‌هاي تكفيري ايستاد و چهره اي خشن و افراطی كه آنها از اسلام ارائه مي دهند را به جهانيان شناساند.

پاترياك كليساي آشوري شرق ، تأكيد كرد: ما نسبت به اسلام و ايران آشنايي داريم و نه تنها از ظاهر و تئوري اسلام مطلع هستيم، بلكه با مسلمانان زندگي كرده‌ايم و مي‌دانيم خواستار همزیستی مسالمت‌آمیز هستند.

وي، با اذعان اينكه حدود 41 سال در مسئله گفت‌وگوي ميان اديان فعاليت دارد، گفت: گفت‌وگوي سازنده و تعامل با اديان و مذاهب مختلف، نقش بسزايي در يافتن نقطه‌های مشترك ميان اديان دارد.

پاترياك كليساي آشوري شرق خواستار معرفي اسلام ميانه‌رو و معتدل توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، شد و گفت: اين سازمان با در اختيار داشتن نمايندگي‌هاي متعدد مي‌تواند وظيفه اطلاع‌رساني و معرفي اسلام حقيقي را در اقصي نقاط جهان به عهده بگيرد.

وي، بيان كرد: ضرورت گفت‌وگوي ميان اسلام و مسيحيت بيش از پيش احساس مي‌شود، لذا با برگزاري نشست‌هاي مكرر مي‌توان راهكاري براي جلوگيري از خشونت نسبت به اسلام، تدوين كرد.

تشكيل كميته‌اي ويژه مسيحيان و مسلمانان

پاترياك كليساي آشوري شرق با تأكيد بر تقويت گفت‌وگوي مسيحيان و مسلمانان، گفت: اين گفت‌وگو از آنجايي ضرورت دارد كه زبان، فرهنگ و حتي همكاري آنان با يكديگر، مشترك است، از اين رو پينشهاد مي‌شود كميته‌اي ويژه مسيحيان و مسلمانان تشكيل شود.

وي در پايان اين ديدار، در رابطه با تشكيل كميته‌اي ويژه مسيحيان و مسلمانان، اظهار كرد: با تشكيل اين كميته، ارتباط از عمق بيشتري برخوردار مي‌شود و اعتماد و اطمينان از يكديگر حاصل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha