پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
پرسش دینی دانش آموزان

حوزه/ مبلغ حوزوی گفت: یکی از مهمترین تکالیف روحانیون این است؛ دانش آموزان سوالات مرتبط با احکام و قرآن و مشکلات خود را با روحانیون راحت تر در میان می گذارند تا معلم شان؛ امروز روحانیون نقش بسیار مهمی در آرامش دانش آموزان و پاسخ به شبهادت دینی آنها دارند.

حجت الاسلام محمد مختاری، از مبلغان موفق  در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به تبلیغ موفق اظهارداشت: از سال 1374 وارد حوزه علمیه شدم و از ابتدا برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی را مد نظر داشتم؛ سابقه فعالیت قرآنی بنده به پیش از ورود به حوزه مربوط بوده و پس از فراگیری علوم حوزوی، با فعالیت گسترده تری وارد عرصه شدم و از سال 1385 نیز در طرح هجرت شرکت کردم.

این مبلغ حوزوی خاطرنشان کرد: پس از آغاز کار تبلیغی، بیش از یک سال به مرو دشت فارس رفتم و قریب به دو سال هم به شاهرود و بیش از دو سال در گرمسار و یک سال هم به ورامین رفتم سه سالی نیز در شهرستان، به نمیر بابلسر، به تبلیغ مشغول شدم.

وی گفت: بیشتر کارهای من در زمینه فعالیت قرآنی و پاسخ به شبهات و فعالیت‌های خانوادگی و فرهنگی است که هم در مدرسه، هم در مسجد فعالیت‌های اجتماعی را دنبال می‌کنیم؛ از جمله این برنامه ها می توان به برگزاری دوره ترجمه مفاهیم قرآنی اشاره کرد.

این مبلغ فعال در حوزه آموزش و پرورش تصریح کرد: حدود دو سال است که وارد کار در مدرسه امین شده‌ام و فعالیت در این حوزه را بسیار مفید و جذاب دیدم، زیرا تربیت نسل جوان و نوجوان از مهمترین کارهایی است که باید انجام داد.

اثر تربیتی روحانیون در مدارس بسیار خاص است

وی گفت: اثر تربیتی روحانیون در مدارس بسیار خاص می‌باشد؛ لذا یکی از مهمترین تکالیف روحانیون این است که وارد مدارس شوند و با توجه به مشکلات امروز حضور روحانی در مدارس مهم است؛ دانش آموزان سوالات مرتبط با احکام و قرآن و مشکلات خود را با روحانیون راحت‌تر در میان می‌گذارند تا معلم شان؛ امروز روحانیون نقش بسیار مهمی در آرامش دانش آموزان و پاسخ به شبهادت دینی آنها دارند.

حجت الاسلام مختاری اظهارکرد: هر ماه در مدارس به بیش از 150 سؤال دینی دانش آموزان پاسخ می دهم و مدیران مدارس هم استقبال زیادی از این کار کرده اند؛ در همین زمینه همواره سعی داریم که با حوصله و شگرد علمی و هنری با بچه ها کار کنم؛ در مسجد نیز همین روش به کار برده می‌شود تا مردم با هر سطح سوادی که دارند قرآن را به راحتی فرابگیرند.

وی با ذکر این مطلب که در طرح فرهنگی ترجمه 60 درصد قرآن توسط دانشجویان و معلمان در شهر به نمیر انجام می شود، گفت: برخی از مسایل اخلاقی و داستان های علما و دانشمندان به صورت نمایشنامه درکلاس اجرا می شود؛ با گفتمان دینی و جلسه‌های مشاوره که انجام می‌دهیم، مشکلات بسیاری از خانواده ها حل شده؛ در این خصوص ماهی یک بار به همراه یک روانشناس برای والدین جلساتی را برگزار می‌کنیم.

وی بیان کرد: یکی از آرزوهای من این است که در مسجد خودمان به صورت یک تابلو پروجکشن داشته باشیم تا برای جوانان و نوجوانان با امکانات خود برنامه برگزار کنیم؛ اگر دست مبلغان خوب را باز بگذاریم می‌توانند کارهای فرهنگی بسیاری انجام دهند و در این مسیر همکاری داشته باشند؛ لذا باید از نظر علمی، فرهنگی و با قرار دادن امکانات لازم شرایط را برای مبلغان فراهم کنیم، چون آنها هم به واسطه توان خود می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و به توفیق برسند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha