جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 350211
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
مهدویت

برنامه های تخخصی دهه مهدویت خراسان رضوی از سوی بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی در نشست خبری عنوان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد،حجت الاسلام سیدجعفرموسوی نسب ، مدیر بنیادفرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)شعبه خراسان رضوی، امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت:ویژگی های ماه شعبان در روایات  اسلامی جایگاه ویژه ای است ماه شادی اهل بیت است و این ماه به نام نبی گرامی اسلام  نامگذاری شده است .

وی در ادامه به عناوین دهه مهدویت از پنجم شعبان تا 15 شعبان اشاره کرد و افزود: این 10 روز به ترتیب؛ مهدویت ، معنویت و حماسه،انتظار با همدلی و همزبانی دولت و ملت، انتظار با مدیریت جهادی و اقتصادی مقاومتی، موعود ادیان و مصلح جهانی، معرفت مهدوی، آسیب ها و تحریف ها از جمله عناوینی است که برای این روزها انتخاب شده است .

مدیر بنیادفرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) شعبه خراسان رضوی در ادامه افزود::تربیت و خانواده منتظر، جوان، نصرت امام و سبک زندگی، قرآن و عترت پایه تمدن موعود، بیداری اسلامی ، امت مهدوی و برائت از تکفیر وتفرقه، مهدویت، ولایت فقیه و بصیرتو مهدویت روزجهانی مستعفین و امام خمینی (ره) عناوین سایر روزهای دهه مهدویت است .

برگزاری همایش تخصصی ویژه مبلغان حوزه های علمیه خواهران و برادران

مدیر مرکز تخصصی مهدویت شعبه مشهد، با اشاره به برگزاری دو همایش تخصصی ویژه مبلغان گفت: با هدف تبیین نقش بانوان مبلغ در تشکیل جامعه منتظر و زمینه سازی ظهور در 31 اردیبهشت سازمان تبلیغات با حضور کارشناسان مهدوی همایش ویژه بانوان مبلغ برگزار خواهد شد.

وی به  برگزاری  همایش دور روزه ویژه 500 نفر از آقایان مبلغ اشاره کرد و افزود: این همایش تخصصی در هتل الغدیر مشهد، با سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام موسوی نسب ، در ادامه به برگزاری دو جشن بزرگ ویژه بانوان در ایام 13 و 14 شعبان المعظم در مهدیه مشهد خبر داد و افزود:  13 شعبان ویژه عمومی بانوان با عنوان بانوان منتظر با هدف تبیین راهکارهای تربیت نسل منتظر برگزار می گردد.

وی در این باره افزود: در در  14 شعبان ویژه فرهیختگان(طلاب، دانشجویان، دانش پژوهان مهدویت) با هدف تبیین رسالت فرهیختگان در شکل‌گیری جامعه منتظر به همراه اجرای مسابقه و اهدای هدایا  برگزار می شود.

این مولف مهدوی از اعزام حدود هزار مبلغ به سراسر استان و استان‌های هم جوار خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: بیش از  500 نمایشگاه محصولات  مهدوی در سطح استان با همکاری نهادها سازمانها و ارگانها و مساجد و دانشگاه ها اجرا می شود.

اجتماع منتظر ان

وی در پایان به برگزاری اجتماع منتظران با حضور امام جمعه مشهد اشاره کرد و ادامه داد:در روز نیمه شعبان، روز تجدید عهد و پیمان با امام زمان و نائب آن حضرت و تجدید عهد وپیمان با آرمان های امام(ره) و شهدا را خواهیم داشت .

وی افزود: این  اجتماع عظیم و با شکوه منتظران، همراه علماء اساتید حوزه و دانشگاه که تمامی مساجد هیئات اقشار مختلف در میدان شهدا گردهم جمع خواهیم شد همراه با ادعیه و زیارت و مداحی دعا برای فرج حضرت برگزار می شود..

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha