یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
مدیران مدارس خوزستان

حوزه/ در سومین اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان بر ضرورت توجه مدیران مدارس علمیه به تهذیب، آموزش و تبلیغ طلاب تأکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اهواز، سومین اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان خوزستان، امروز با محوریت بررسی مسایل تهذیب، آموزش و ارائه گزارش پیرامون پذیرش طلاب در سال تحصیلی جدید، در سالن اجتماعات مدیریت حوزه علمیه خوزستان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، در بخشی از این اجلاسیه با اشاره به وظیفه سنگین و خطیر مدیران مدارس علمیه در تربیت طلاب کارآمد و بروز، گفت: امروز حوزه علمیه خوزستان باید پاسخ گوی نیاز جامعه باشد و این مهم باید از سوی مدیران مدارس علمیه خوزستان مورد توجه ویژه قرار گیرد تا إن شاءالله شاهد جامعه ای پویا و معنوی باشیم.

وی با تأکید بر این که توجه به سه اصل تهذیب، آموزش و تبلیغ باید در رأس امور باشد، گفت: مدیران مدارس علمیه باید با نظارت کامل بر دروس و توجه به بعد تهذیب و همچنین استمرار بر اجرای فعالیت های تبلیغی طلاب، سطح کیفی مدارس خود را ارتقاء بخشند.

همچنین، در بخش دیگری از این اجلاسیه مدیران مدارس علمیه استان به خوزستان به بیان نظرات خود در خصوص فعالیت های معاونت تهذیب و شیوه های ارتقاء فعالیت های تهذیبی حوزه علمیه خوزستان پرداختند که پس از آن حجت الاسلام آل عامر به سئوالات و نظرات آنها پاسخ داد.

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام آل عامر، معاون تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در ادامه این اجلاسیه به بیان گزارشی از روند فعالیت های معاونت تهذیب پرداخت و با اشاره به نحوه برگزاری مراسم ‌های تلبس، گفت: هر طلبه ای که بخواهد به لباس مقدس روحانیت ملبس شود، باید از ۵ فیلتر «دارا بودن تأییده از مدیر مدرسه»، «شرکت در دوره های تلبس»، «ثبت نام در سامانه»، «انجام مصاحبه» و «گزینش در واحد آمار و بررسی» عبور کند تا قادر به دریافت مجوز پوشیدن لباس مقدس روحانیت باشد.

وی بر ضرورت ساماندهی مدارک طلاب واجد الشرایط شرکت در دوره های تلبس اشاره کرد و افزود: معاونت تهذیب حوزه علمیه خوزستان در صورت همکاری مدیران مدارس علمیه خوزستان قادر خواهد بود به محض صدور مجوزهای تلبس طلاب، با اجرای ویژه برنامه هایی، طلاب را به لباس مقدس روحانیت ملبس کنند و این در حالی است که در سال های گذشته تنها در عید سعید غدیر خم، آیین تلبس طلاب مدارس علمیه برگزار می شد.

همچنین حجت الاسلام علیزاده، معاون تبلیغ حوزه علمیه خوزستان، در بخش دیگری از این اجلاسیه با بیان این که تا کنون بیش از ۲۵۰ مبلغ به مناطق تبلیغی سراسر استان اعزام شده اند، گفت: معاونت تبلیغ در سال جاری اقدامی نوین را در پیش گرفته و آن استفاده از ظرفیت طلابی است که می خواهند به صورت خودجوش در فعالیت های تبلیغی شرکت کنند، که این معاونت ضمن بهره گیری از ظرفیت فوق، موفق شده تا کنون تعداد زیادی مبلغ را به مناطق تبلیغی استان اعزام کند.

لازم به ذکر است، در پایان این اجلاسیه ضمن بیان ضرورت همکاری بیش از پیش مدیران مدارس علمیه با معاونت های حوزه علمیه خوزستان، بر نقش کلیدی آنها در ارتقاء سطح کیفی مدارس علمیه تأکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha