شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زارعان

حوزه/ مدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) بر لزوم انسجام علمی سیاسی طلاب در مقابله با افکار تشیع انگلیسی و اسلام بدلی تاکید کرد و گفت: امروز باید با توجه علمی و زمینه سازی برای یافتن راهکارهای تعامل و مقابله با دشمنی ها انسجام داشته باشیم

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زارعان امروز در «بیست و یکمین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی» که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با گرامیداشت بزرگداشت مقام معلم، اظهار داشت: امیدواریم از رفتار و تلاش های شهید مطهری در مقام دفاع از مکتب اهلبیت(ع) و اسلام الگوگیری کنیم.

وی وجود مقام معظم رهبری را نعمتی برای اسلام دانست و گفت: جامعه المصطفی این افتخار را دارد که به عنوان یکی از نهادهای علمی جمهوری اسلامی با اشراف مقام معظم رهبری هدایت می شود.

مدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) تصریح کرد: در تقسیم بندی صف و ستاد بر این اعتقاد هستیم که ساختار نظام کلانی مثل نظام المصطفی با جدیت نیازمند تمرکز در مقام تصمیم گیری های کلان، سیاست گذاری های انسجام آمیز و تنظیم آئین نامه ها و نظارت مستمر بر فعالیت ها است.    

حجت الاسلام والمسلمین زارعان با بیان اینکه مجموعه بزرگ جامعه المصطفی که ترکیبی از واحدهای آموزش و تربیتی در داخل و خارج از کشور است نیازمند مغز متفکری با عنوان سازمان مرکزی می باشد، گفت: اگر بخواهیم در شان مقام بین المللی بیاندیشیم نیازمند پذیرش تمرکز و انجام سیاست های سازمان مرکزی جامعه المصطفی هستیم.   

وی با اشاره به اینکه صف باید ساعت و دقیقه مدار باشد و معطلی معنا ندارد، تصریح کرد: احاله دادن، مراجعات مکرر و معطلی اتوماسیون ها اگر یک مورد نیز رخ دهد، اقدام صحیحی نیست.      

مدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) با اشاره به بحث واسپاری، گفت: رئیس جامعه المصطفی در خصوص واسپاری به واحدهای آموزشی تاکیداتی داشت که کارهای زیادی نیز در این زمینه صورت گرفت؛ واحدهای آموزشی این توان را دارند که امور به مدارس واگذار شود.

حجت الاسلام و المسلمین زارعان افزود: این انتظار وجود دارد که واحدهای آموزشی بتوانند برنامه تجلیل از اساتید را در محل و زمان خود داشته باشند. 

*لزوم حمایت سازمان مرکزی از مدیران المصطفی

وی تصریح کرد: مدیران واحدهای آموزشی نیازمند حمایت سازمان مرکزی جامعه المصطفی هستند.

مدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اساتید در حیات نظام جامعه المصطفی تاثیرگذار هستند، گفت: بدون نقش آفرینی و حضور مثبت اساتید، نظام مدیریتی ناکارآمد خواهد بود.  

*سیستم حوزه، استادمحوری است

حجت الاسلام والمسلمین زارعان با بیان اینکه سیستم حوزه های علمیه استاد محوری است، افزود: رفتار و کردار و تعلیم اساتید در طلاب تاثیرگذار است. 

وی با اشاره به اینکه سنگینی مسئولیت تعلیم و تربیت طلاب بر دوش اساتید است، گفت: انتظار و امید مدیران صف و مدارس به اساتید می باشد.  

مدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) افزود: اساتید از القای ناامیدی و احساس استقلال از سیاست های جامعه المصطفی و طرح مسائل نامناسب پرهیز کنند.   

*لطمات تشیع انگلیسی و اسلام بدلی به دین

حجت الاسلام والمسلمین زارعان با اشاره به اینکه در عصری زندگی می کنیم که انسانیت موجب توحش و ظلم و تفکرات شیطانی قرار گرفته، گفت: امروز فضای اسلامی و میدان مسلمانی دچار هجمه های از درون شده که در لباس اسلام موجب تشویش خاطر و اضطراب فضای آرامش و صلح و امنیت جوامع اسلامی را فراهم کردند.

وی افزود: میدان تشیع ما نیز دچار مجموعه ای از نفاق ها و حرکت های نابخردانه و بی بصیرت هایی در قالب تشیع انگلیسی شده که شاهد لطماتی از آن ها هستیم.

*لزوم توجه به بصیرت دهی سیاسی به طلاب

مدیر مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) تصریح کرد: برنامه مشخصی در سال تحصیلی آینده پیرامون تربیت سیاسی اجتماعی بصیرتی طلاب در فضای آموزشی و تربیتی واحدها تدوین و اجرایی شود.         

حجت الاسلام والمسلمین زارعان در پایان خاطرنشان کرد: امروز باید با توجه علمی و زمینه سازی برای یافتن راهکارهای تعامل و مقابله با دشمنی ها انسجام داشته باشیم.

انتهای پیام/313/33

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha