پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
صافی

حوزه/ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی گفتند: باید در تمامی برنامه هایی که در عراق انجام می شود، تدبیرات لازم و سیاست های دقیق که موجب حساسیت نشود را مراعات کرد تا انشاء الله همه در کنار هم و با همکاری یکدیگر، موجبات پیشرفت کشور عراق را فراهم نمایید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید در دیداررئیس  سازمان اوقاف شیعه عراق با تقدیر و تشکّر از ایشان و هیئت همراه، گفتند: حقیر از دیدار شما و فعالیت هایی که در خدمت به عتبات عالیات عراق انجام می دهید، مسرور شدم. انشاء الله این خدمات، مرضیّ حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه باشد.

ایشان با اشاره به اهمیت مسئولیت اوقاف شیعی در عراق اظهارداشتند: مسئولیتی که شما دارید، بسیار با ارزش و افتخار است و هیچ مقامی بالاتر از آن نیست. افتخار کنید که در خدمت به مکتب اهل البیت علیهم السلام هستید و قدر آن را بدانید.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در بخش  دیگری از سخنان  خود با اشاره به مشکلات عراق افزودند: با وجود گروه جنایتکار داعش، عراق با مشکلات زیادی روبرو شده است. ما مأیوس نیستیم؛ دعا می کنیم و امیدواریم انشاء الله به یاری خداوند متعال و عنایات اهل البیت علیهم السلام، این مشکلات به زودی برطرف شود.

ایشان، تدبیر و دقّت در برنامه ریزی ها را ضروری دانستند و گفتند: باید در تمامی برنامه هایی که در عراق انجام می شود، تدبیرات لازم و سیاست های دقیق که موجب حساسیت نشود را مراعات کرد تا انشاء الله همه در کنار هم و با همکاری یکدیگر، موجبات پیشرفت کشور عراق را فراهم نمایید.

 معظّم له در ادامه، با اشاره به اهمیت حفظ آثار تاریخی موجود در عتبات عالیات بیانداشتند: آثار بسیار مهمّی در عتبات عالیات وجود دارد که هر کدام نشانگر یک تاریخ مهمّ است، مثلاً کتیبه ای که در سرداب مقدّس در سامرا وجود دارد، مربوط به خلیفه عباسی الناصر لدین الله است که نسبت به امر مهدویت معتقد بود.باید امثال این آثار تاریخی ارزشمند که در عتبات عالیات - صانها الله عن الحوادث- وجود دارد، حفظ و معرّفی شود.

 حضرت آیت الله صافی در پایان این دیدار ضمن توصیه به سرعت بخشی در بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین علیهما السلام، برای حاضرین در جلسه، توفیقات بیشتر در خدمت به مشاهد مشرفه عراق را مسألت نمودند.

لازم بذکر است که بعد از این دیدار، رئیس سازمان اوقاف شیعه عراق با هیئت همراه، از بناء جدید مسجد امام حسن عسکری علیه السلام قم که تحت اشراف معظم له ساخته و افتتاح شد، بازدید کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha