پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی

حوزه/ رئیس موسسه آینده روشن گفت: باید بتوانیم آموزه مهدویت را با زبان هنر به گوش مخاطبان برسانیم؛ چرا که غرب، با ساختن فیلم‌های متعدد، هجمه‌های فراوانی به این آموزه وارد آورده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی ، در هشتمین گردهمایی دانش‌آموختگان جامعة‌المصطفی، در سخنانی، بر اهمیت تبیین و ترویج آموزه مهدویت در جامعه جهانی و به ویژه جهان اسلام تأکیدکرد.

وی تصریح کرد: معرفت به خدا، مهم‌ترین معرفت است و پس از آن، معرفت رسول و جایگاه نبوت است. پس از آن نیز شناخت امام(ع) اهمیت دارد.

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت افزود: باید بتوانیم مهدویت را بشناسیم و ابعاد آن را بشکافیم. شناخت آن، آثار زیادی دارد. روایتی آمده است که بیان می‌دارد: کسی که بمیرد، در حالی که امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلیت مرده است. اعتقاد به این مفهوم، تأثیر زیادی خواهد داشت. مرگ جاهلی، یعنی مرگ در حال کفر، نفاق و گمراهی. باید در این باره بیشتر از گذشته بررسی و پژوهش نماییم. این روایت، ظرفیت برگزاری همایش مستقل دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی در ادامه، ضمن تأکید بر نیاز جامعه جهانی به تبیین این مفهوم، اظهار داشت: می‌توان به این آموزه رویکردهای مختلف عاطفی، کلامی، تمدنی، سیاسی و... داشت،  نباید از این رویکردها غافل بود.

وی درباره آثار این آموزه‌ در عرصه‌های گوناگون تصریح کرد: متأسفانه، در این باره کار اندکی انجام شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی با اشاره به رویکرد هنری آموزه مهدویت ابراز کرد: این رویکرد را جدی بگیرید و در کنار رویکردهای دیگر، برای این هم بابی بگشایید، پیش از این که دیگران کاری در این عرصه انجام دهند. باید بتوانیم این آموزه را با زبان هنر به گوش مخاطبان برسانیم. غرب، با ساختن فیلم‌های متعدد، هجمه‌های فراوانی به این آموزه وارد آورده است. رسالت سنگینی بر دوش دانش‌‌آموختگان المصطفی قرار دارد.

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت با اشاره به دیدار با مقام معظم رهبری گفت: ایشان در آغاز سخنشان، بر اهمیت بیان این آموزه با زبان هنر تأکید ورزیدند. بدین ترتیب، این مفهوم دینی، ما  جاویدان خواهد شد. در این باره، موضوعات تاریخی و حدیثی فراوانی وجود دارد. در کنار آن، جریانات موثق فراوانی وجود دارد که ارتباطی تنگاتنگ با مهدویت دارد. باید با زبانی زیبا، به بیان این آموزه همت گماریم. در این عرصه، می‌توان از فیلم، نمایش‌نامه، فیلم داستانی، سرودن شعر، انیمیشن و... بهره برد.

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت، با اشاره به روایتی، اظهار داشت: امام کاظم(ع) می‌فرمایند: کسی که مرکبی را نگه‌داری کند، در حالی که انتظار امر ما را دارد، چنین انتظاری، دشمن را خشمناک می‌کند

وی افزود:  اعتقاد به این آموزه گران‌سنگ، دشمن را غضبناک می‌کند. اگر کاری در این زمینه انجام دهید، خداوند رزق شما را وسیع می‌گرداند، روحتان منبسط می‌شود و دریادل می‌گردید، به آرزوهایتان دست می‌یابید و خدا در نیازهایتان یاری می‌نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورسیدآقایی، در پایان، تصریح کرد: در کارهایی که برای ترویج مبانی مهدویت انجام می‌شود، باید بخشی جداگانه برای فعالیت‌های هنری در نظر گرفت و توجهی جدی در این باره داشت.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha