سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
یادواره شهدا

حوزه/ یادواره 186 طلبه شهید مدرسه علمیه رضویه قم و گرامیداشت حجت الاسلام شهید مالامیری یکشنبه شب در مسجد رضویه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم جمعی از طلاب و روحانیون حوزه علمیه و مردم شهید پرور قم حضور داشتند و تشییع پیکر مطهر یکی از شهدای تازه تفحص شده از مناطق جنگی از مهمترین بخش‌های این مراسم بود.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام جلالوند همرزم شهید مالامیری به سخنرانی پرداخت و با بیان اینکه جنگ در سوریه غربت خاصی دارد و با جنگ 8 ساله دارای تفاوت‌هایی است گفت: همه شهدای جنگ 8 ساله آرزوی جنگیدن در جنگ سوریه را داشته‌اند به این دلیل که در سوریه در مقابل اسرائیل می‌جنگند.

وی بیان کرد: حمایت و پشتیبانی اسرائیل از داعشی ها کاملاً واضح و روشن است و در سلاح‌های به جای مانده از آنها آرم اسرائیل را می‌توان مشاهده کرد.

حجت الاسلام جلالوند ادامه داد: حضور روحانیون در دفاع از حرم بسیار ارزشمند است و علاوه به دلگرمی دادن می‌تواند به بسیاری از شبهه‌ها پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: رسیدگی به خانواده شهدای فاطمیون و ملاقات با مجروحان جنگ سوریه و پیگیری اخبار جنگ سوریه از اقداماتی است که می‌توان در داخل کشور برای دلگرمی دادن به مدافعان حرم  انجام داد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه دقت در سیره عملی و اخلاقی و معنوی شهدا برای ما بسیار حائز اهمیت است افزود: آنها گذشته از اینکه به مقام بالا رسیده‌اند حقیقتاً به مقام عقل و عبودیت دست یافته‌اند و مصداق نفس مطمئنه هستند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه از سیره عملی و معرفتی شهدا باید درس گرفت گفت: شهید مالامیری از اساتید حوزه است، اما دل از دنیا و جوانی خود می‌کند و تمام سرمایه خود را در راه خدا می‌دهد.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha