یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
مستند

حوزه/ در مسابقه فیلم مستند یازدهمین جشنواره بهار شهادت، چهار فیلم مستند از کشورهای ایران، مصر و عراق به نمایش گذاشته شد.

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، در جریان فعالیت های یازدهمین جشنواره فرهنگی بهار شهادت جلسه مسابقه فیلم مستند در سالن خاتم الانبیا برگزار شد.

این جلسه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط رسول العامری آغاز شد و پس از آن حیدر السلامی عضو کمیته برگزار کننده جشنواره گفت: حضار گرامی خوشامدید و گوارا باد بر شما این بهار که با قطرات سرخ خون امام حسین (علیه السلام) مزین شده؛ شهیدی که جانفشانی های او همواره پرچم هدایت نسل ها می باشد.

وی افزود: از سوی آستان مقدس حسینی و عباسی به خاطر حضور در این جشنواره و تحمل رنج سفر و مشارکت در فعالیت های جشنواره از شما تشکر می کنم.

پس از سخنان حیدر السلامی چهار فیلم مستند زیر به نمایش گذاشته شد:

1. فیلمی از عراق با عنوان «خادم علی بابک» به کارگردانی یوسف أسعد و از تولیدات شبکه ماهواره ای کربلا

2. فیلمی از مصر با عنوان «الحسین عشق و مودة» به کارگردانی معتز محمد حسن.

3. فیلمی از عراق با عنوان «خالدون» به کارگردانی أزهر الخمیس.

و اما آخرین فیلم این جلسه از ایران بود با عنوان «کربلاء جغرافية التأريخ» به کارگردانی یاری.

لازم به ذکر است که کمیته برگزار کننده جشنواره بهار شهادت پیش از این اعلام کرده بود که 50 فیلم از کشورهای مختلف در بخش مسابقع فیلم مستند شرکت کرده اند که 34 فیلم مورد قبول واقع شده و سایر فیلم ها به خاطر عدم تطابق با شروط مسابقه حذف شده اند.

همچنین فیلم های شرکت کننده در مسابقه امسال از تحول کیفی قابل ملاحظه ای برخوردار بود و این نشانگر قرار گرفتن مسابقه در مسیر صحیح خود می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha