جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحیمیان

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر انجام کارها با نیت خدایی اظهار کرد: باید تلاش کنیم که همه کارهای ما برای خداوند باشد و هیچ کاری بدون نیت خالصانه انجام نشود، چرا که هیچ اثری نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان در جلسه شورای معاونین طی سخنانی با اشاره به آیه سوم سوره مبارکه اعراف بیان کرد: «اتبعو ما انزل من ربکم و لاتتبعوا من دونه اولیا»، تنها متابعتی درست است که منطبق با «ما انزل الیکم من ربکم» باشد.

وی عنوان داشت: پیروی فقط از قرآن کریم و وحی الهی است که از جانب خداوند متعال نازل شده و از غیر خدا از سرپرستانی که غیر از خداوند متعال انسان برای خودش قرار می دهند پیروی نکنید اصولا «الله ولی الذین آمنوا» ولایت فقط و فقط منحصرا از جانب خداوند متعال است.

تولیت مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: هیچ کس دیگری بر انسان ولایت ندارد چون شان و مقام انسان فقط در ذیل ولایت الهی مجاز و مشروع است و ولایت هایی که در طول ولایت خداوند متعال است یعنی پیامبر(ص) آن ولایت را دارد یا ائمه اطهار(ع) یا ولی فقیه ولایت دارد که همگی منبعث و برگرفته از ولایت الهی است و طبعا پیروی از آنها هم در راستا و هم در طول پیروی از خداوند متعال است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با تاکید بر انجام کارها با نیت خدایی گفت: باید تلاش کنیم که همه کارهای ما برای خداوند باشد و هیچ کاری بدون نیت خالصانه انجام نشود، چرا که هیچ اثری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: نیت کنیم که همه کارهای ما به قصد قربت و برای خداوند متعال باشد، من می خوابم تا فردا صبح برای وظایف الهی خودم قیام کنم، این خواب می شود عبادت، می خورم تا قوت داشته باشم وظایف بیشتری را برای قربه به خداوند تبارک و تعالی انجام دهم، ورزش می کنم تا  «قو علی خدمتک جوارحی». پس می تواند انسان کاری کند که همه اعمال در کل شبانه روز تبدیل به عبادت شود و طبعا ما به ازایش در آخرت، بهشت است.

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: انسان نباید دچار خسارت شود،عمل صالح آن چیزی است که برای خداوند متعال انجام شود، یعنی اگر آدم بهترین کار را در دنیا انجام دهد ولی برای خداوند نباشد، ما به ازایش بهشت نیست، بهتر از نماز که چیزی نداریم اما این نماز اگر برای خداوند باشد، بهشت دارد «وتواصوبالحق و تواصو بالصبر» همه مکمل یکدیگر باشیم و دست یکدیگر را در جهت خیر و صلاح بگیریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha