یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام زائری

حوزه/ کارشناس حوزوی گفت: اگر سیاستگذاری فرهنگی دولت، معطوف به ازدواج شود، نیمی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین زائری عصر امروز در کرسی آزاد اندیشی «حجاب اجباری اولویت ها و اقتضائات فرهنگی جامعه» در سالن همایش پژوهشگاه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، اظهار داشت: سخن ما در حوزه حجاب، موضوعی خارج از گفتمان حجاب نیست؛ بلکه موضع ما حفظ و حراست از حجاب می باشد.

وی با بیان این مطلب که اختیار سیاست اجبار در حجاب اشتباه بوده است، ابراز داشت: دغدغه بنده به عنوان روحانی این است که از حجاب سخن بگویم؛ اما تعجب اینجاست که برخی به این مسئله اهمیت نداده و آن را جدی نمی گیرند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان ساخت: شناخت مسائل اجتماعی بسیار مهم است؛ چراکه این مسئله، زیرساخت بسیاری از مسائل دیگر است.

این کارشناس حوزوی یادآور شد: انقلاب امام خمینی(ره)، به دلیل وجود زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در جامعه بوده است؛ چراکه سال ها طلاب و روحانیون در مساجد و حسینیه ها به آمادگی ذهن مردم پرداخته و پیش از آن، صدها سال علمای شیعه ذهن مردم را برای گرایش به سمت دین آماده کرده بودند.

حجت الاسلام زائری با بیان این که نمی توان در فضای انتزاعی به دنبال تحول و تغییر باشیم تصریح کرد: اگر امروز در جامعه با این وضع مواجه هستیم، بخشی از کوتاهی ما و بخشی ورود دشمن در این مباحث است.

این استاد دانشگاه بیان داشت: با فراهم کردن زیرساخت ها می توانیم در جامعه نگرش ایجاد کنیم؛ به این معنا که خود خدا بر روی زمین کاری انجام نخواهد دارد؛ بلکه ما باید در آن ورود کرده و کار کنیم.

حجت الاسلام زائری ابراز داشت: ما باید ذهن مخاطبین خود را آماده کنیم؛ چراکه اگر شبهات و انحرافات زیاد شود و عملیاتی رخ ندهد، باید منتظر اتفاقاتی باشیم.

وی ادامه داد: تا به امروز در ایران اسلامی دو فتنه در سال های 78 و 88 را داشته ایم که یقینا فتنه دیگری نیز خواهیم داشت.

این استاد دانشگاه خاطرنشان ساخت: امروز برخی کار را به سمتی پیش می برند که روحانیت و متدینین را محصور کنند.

وی تصریح کرد: ما 35 سال صدا و سیما را رها کرده و بر اساس باورهای غربی فیلم، سریال و آگهی پخش شده و متأسفانه فرزندان را جلوی این تلویزیون قرار داده ایم که آگهی آن بر اساس باورهای لیبرال دموکراسی غربی، بی حجابی را در میان مخاطبین رسوخ می دهد.

حجت الاسلام زائری بیان داشت: امروز دشمن در حال فعالیت است و یقینا فیلم ها و کارتون های خود را برای تربیت نسل دینی ما نمی سازد؛ بلکه بر اساس تفکرات خود برنامه ریزی دارد.

وی اظهار داشت: اگر می خواهیم درباره حجاب سخن بگوییم؛ ابتداءا باید تفکرات مخاطب خود را شناخته؛ سپس درباره آن حرف بزنیم.

این استاد دانشگاه با اشاره به برخی آمارهای حجاب در جامعه، ابراز داشت: در آمارگیری که انجام شد، 16 موضوع از مردم مورد سوال قرار گرفت که بدحجابی سیزدهم مسئله و مشکل اجتماعی امروز بیان شده است.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان ساخت: اگر سیاست گذاری فرهنگی دولت، معطوف به ازدواج شود، نیمی از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

حجت الاسلام زائری تصریح کرد: سرمایه اجتماعی مهم ترین مسئله ای است که از سرمایه اقتصادی نیز  مهم تر است؛ پس آن شخصیتی که درباره موضوع حجاب سخن می گوید، در درجه اول باید بداند از حیث سرمایه اجتماعی در چه جایگاهی قرار دارد.

این استاد دانشگاه ابراز داشت: اگر نگران وضع حجاب هستیم، باید تلاش کرده و در مهدکودک، آموزش و پرورش، صدا و سیما و ... ورود پیدا کنیم.

این کارشناس حوزوی در پایان یادآور شد: امروز دنیا تغییر کرده است و باید بر اساس فضای ذهنی مردم، سخن دین را عرضه کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha