یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
سید احمدی میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: در گذشته استان لرستان فاقد مصلا برای نماز جمعه بود؛ اکنون 13 مصلی در حال ساخت و یا بهره‌ برداری است که بسیاری از آنها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی عصر امروز در گردهمایی طلاب و فضلای استان لرستان مقیم حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، به تشریح اهمیت همدلی مسئولین و طلاب این استان برای پیشرفت معنوی مردم استان پرداخت.

وی با اشاره به خدمات انقلاب اسلامی ایران در پیشرفت معنوی مردم گفت: امروز به برکت مجاهدت‌های حضرت امام(ره) و شهدا، افق‌های درخشانی پیش روی کشور ما باز شده و در سایه انقلاب اسلامی فرصت خوبی برای تبیین معارف اهل بیت(علیهم السلام) ایجاد گردیده است.

امام جمعه خرم آباد افزود: طلاب و فضلا امروز هدایت معنوی مردم را به دوش دارند و یکی از این مقامات معنوی زهد و تقوا بوده که طلاب و فضلا با زهد و تقوای خویش می‌توانند منشاء اثر در جامعه باشند؛

 حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی، مقام جهاد و تسلیم شدن را یکی دیگر از مقامات معنوی ائمه اطهار علیهم السلام ذکر کرد و اظهار داشت: امروز مشاهده می‌کنیم به برکت زحمات طلاب و مبلغین، مسئولیت رهبری و هدایت مردم به خوبی انجام می شود و در سایه انقلاب اسلامی و رهبری ولایت فقیه مردم از ظلمت به سوی نور هدایت می‌شوند.

وی افزود: پیوند امت با امام خمینی(ره)، نقش ولایت فقیه در جامعه و حضور روحانیت در صحنه زندگی مردم به سوی افق‌های معنوی کشانده و روز به روز مردم به سوی تعالی و معنویت گرایش پیدا می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان، وظیفه طلاب و مبلغین را در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بسیار مهم توصیف کرد و افزود: باید معارف زلال اسلام را در قالبی خوب به مردم ارائه دهیم، این کار نیازمند اجتهاد علمی بصیرت و دشمن شناسی است.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فعالیت های انجام شده در استان لرستان خاطرنشان ساخت: تقویت و تاسیس حوزه‌های علمیه و مسئله جوانان که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری است را در اولویت کارهای استان لرستان قرار دادیم.

وی افزود: در گذشته استان لرستان فاقد مصلا برای نماز جمعه بوده حال آنکه امروز 13 مصلی در حال ساخت و یا بهره‌ برداری است که بسیاری از آنها از  پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین میر عمادی رشد کمی و کیفی طلاب و مدارس علمیه در استان لرستان را خوب ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: 7 مدرسه علمیه خواهران تاسیس شده که تعداد طلاب خواهر که حدود 400 مورد به 971 نفر رسیده که تعداد زیادی از آنان فارغ التحصیل شده اند.

وی افزود: راه اندای سطح دو حوزه در سه شهر،  راه اندازی مرکز مدیریت حوزه برادران و خواهران و راه اندازی سطح سه حوزه خواهران برای اولین بار کارهای بسیار مهم و تاثیرگذاری برای رشد و توسعه مدارس علمی در این استان بوده است

وی در پایان گرامیداشت یاد و نام علما و شهدای این استان را از دیگر فعالیت‌های انجام شده ذکر نمود و اظهار داشت: تاکنون کنگره و بزرگداشت زیادی برای علما و شهدای استان با حضور مسئولین کشور و فضلا گرفته شده که یکی از این کنگره ها با حضور و سخنرانی رئیس قوه قضائیه بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha