شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمد صادق امینی - مسجد سلیمان

حوزه/ امام جمعه مسجدسلیمان، با بیان این که امام خمینی(ره) پیش از انقلاب نیز به دید فراملی و بین المللی رسیده بود، تصریح کرد: شاکله حرکت امام خمینی(ره) دین، ایمان و توحید بود و پیروی از دستورات امام راحل موفقیت و پیروزی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام محمد صادق امینی، امام جمعه مسجدسلیمان، در «همایش امام خمینی(ره) و انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج)» با اشاره به سخنی از شهید مطهری که طلوع خورشید از افق غرب یکی از روایات نزدیک شدن به ظهور است، اظهار داشت: منظور از این روایت چهره خورشید گونه امام خمینی(ره) بود که از غرب یعنی فرانسه طلوع کرد.

وی به بیان خاطره  ای از امام خمینی(ره) به نقل از آیت الله یزدی پرداخت و گفت: پیش از انقلاب امام خمینی در درس خارجشان به بحث امر به معروف و نهی از منکر رسیدند و فرمودند اگر می دانید امر به معروف در کسی اثر نمی کند، نیازی به امر به معروف نیست مثلا نمی شود آقای خروشف را امر به معروف کرد و بنده آن لحظه فهمیدم امام می خواهد افق دید ما را گسترش دهد.

امام جمعه مسجدسلیمان با بیان این که امام خمینی(ره) پیش از انقلاب نیز به دید فراملی و بین المللی رسیده بود، تصریح کرد: شاکله حرکت امام خمینی(ره) دین، ایمان و توحید بود و پیروی از دستورات امام راحل موفقیت و پیروزی را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام امینی در ادامه خاطرنشان کرد: اساس وجودی امام راحل ایمان، عرفان و دیانت در کوچکترین و بزرگترین امور زندگی بود؛ چرا که امام تسلیم اوامر الهی بود.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) به خوبی مسیرها را شناسایی و مردم را به سمت آن رهنمون می ساخت اظهار داشت: امام تا آخرین لحظات عمر مبارک خود از اندیشه های راهبردی دست برنداشتند.

حجت الاسلام امینی با بیان این که امروزه پس از گذشت ربع قرن از غروب عمر امام خمینی(ره) و رهبری خلف صالح ایشان حرکت کشور رو به جلو است، اظهار داشت: دل جهان اسلام امروز برای ایران اسلامی می تپد.

امام جمعه مسجدسلیمان به رشادت های قوم بختیاری در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن تصریح کرد: قوم بختیاری پر از ایمان و قومی شیعی است که از شاخصه های آنان گویش زیبا و دلنشینی است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

وی مسجدسلیمان را پایتخت فکری و فرهنگی ایل بختیاری دانست و اظهار داشت: باید با همت مردم تلاش کرد تا چهره فقر از گوشه و کنار این شهر رخت برچیند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha