پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
قدرت الله قاسمی

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با قرار گرفتن دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش در کنار هم و رسیدن به واژه فاخر هم افزایی، آرمان های تربیتی به واقعیت های دست یافتنی تبدیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، قدرت الله قاسمی، امروز در همایش کمیته همکاری حوزه و آموزش و پرورش آذربایجان غربی که در سالن امام علی(ع) ارومیه برگزار شد، ضمن تبریک میلاد خورشید عدالت حضرت صاحب الزمان(عج)، اظهار داشت: امروز ما با بهانه مبارکی تحت عنوان تربیت، در این مکان جمع شده ایم تا راه های صحیح تربیت را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم.

وی با اشاره به این که انسانیت با تحقق امر تربیت معنا می یابد، انسان از همین راه به شرافت آسمانی و الهی خود دست پیدا می کند، ابراز داشت: امر تربیت به حدی فراگیر است که ما متوالیان امر باید مراقب باشیم دچار تحلیل گرایی در مسایل تربیتی نشویم، یعنی تربیت دانش آموزان را تنها در دامنه فرآیند کارهای آموزش و پروش تعریف نکنیم.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است از واژه تربیت، گل واژه های رستگاری و نجات را استخراج کرده و معنای انسانی خدایی بودن را بچینیم، باید همه نهادهایی که می توانند در این مسیر گامی برداشته و در کمک به آموزش و پرورش موثر باشند، با همدلی و همراهی مسئله تربیت را در این محیط رهبری کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: متولیان تعلیم و تربیت در کشور به این باور رسیده اند که برای تحقق آرمان های تربیت دینی چاره ای جز استفاده از همه ظرفیت ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: نهاد تعلیمی و پرسابقه حوزه های علمیه در این زمینه می تواند دست آموزش و پرورش را گرفته و با قرار گرفتن این دو نهاد در کنار هم و رسیدن به واژه فاخر هم افزایی، آرمان های تربیتی به واقعیت های دست یافتنی تبدیل می شوند.

قاسمی تصریح کرد: امروز با مسائل نگران کننده ای مانند عرفان های نوظهور، هویت های زودرس، شبهات نسل پرسشگر، سستی بنیاد خانواده و شکاف در بین نسل ها هستیم، که توجه ما به امر تربیت را واجب تر می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha