یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
کد خبر: 351245
۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷
آصفی

حوزه/ نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، سحرگاه امروز پنج شنبه دار فانی را وداع گفت.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه» آیت الله محمد مهدی آصفی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق، امروز بعد از عمری خدمت مجاهدانه در مکتب اهل بیت(ع) دعوت حق را لبیک گفت.

 وی که از بیماری سرطان رنج می برد، پس از ادای نماز صبح دعوت حق را لبیک گفته و به دیار آخرت شتافت.

 پیکر این عالم ربانی جمعه 15 خرداد بعداز اقامه نماز میت توسط آیت الله العظمی مکارم شیرازی، بر روی دستان نمازگزاران جمعه قم از حرم حضرت معصومه(س) تا چهار راه شهدا تشییع خواهد شد و سپس طبق وصیت این عالم فقید پیکرش برای خاک سپاری به نجف اشرف منتقل خواهد شد.

آیت‌الله محمدمهدی آصفی در سال 1316 در نجف به‌دنیا آمد. پدر او شیخ علی‌محمد آصفی بروجردی از علما و فقهای نجف بود.

وی از کودکی به دروس حوزوی علاقه زیادی داشت و در اوان نوجوانی وارد حوزه علمیه شد. مباحث ادبیات عرب را از عبدالمنعم فرطوسی آموخت و برای فراگیری منطق به نزد محمدرضا مظفر رفت.

این عالم فقید، اصول فقه را نزد صدرا بادکوبه‌ای، لمعه را نزد مجتبی لنکرانی، فقه را نزد مجتبی لنکرانی و تفسیر را نزد سرابی فرا گرفت.

آیت الله آصفی همچنین در درس خارج فقه و اصول حضرات آیات شیخ علی‌محمد بروجردی، حسین حلی، سید محسن حکیم، امام خمینی و آیت‌الله خویی شرکت کرد و همگام با دروس حوزوی، درس‌های دانشگاهی را تا مقطع فوق لیسانس در رشته معارف اسلامی دانشگاه بغداد ادامه داد.تدریس ادبیات عرب، منطق، اصول الفقه، لمعه، فرائدالاصول، المکاسب و کفایة الاصول نمونه‌هایی از تلاش‌های علمی وی هستند.

ملکیة الارض فی‌الاسلام، سلسله کتب فی رحاب القرآن، مباحث جدید قرآنی و دنیای اسلام و تهاجم فرهنگی غرب از جمله تالیفات آیت‌الله آصفی است.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    خدا رحمتش کند