جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 351410
۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸
123

حوزه/ سازمان های طرفدار حقوق بشر شرکت کننده در کنفرانس "با هم علیه تجاوز عربستان به یمن" که در لندن برگزار شد، ضمن محکوم کردن تجاوز عربستان به یمن، حمایت های انگلستان و سازمان ملل از این تجاوز را محکوم کرده و خواستار توقف این جنایت ها و پرداختن به راه حل سیاسی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سازمان توقف جنگ در انگلستان همایشی با عنوان "با هم علیه تجاوز عربستان به یمن" برگزار کرد. در این همایش نمایندگان سازمان های انسانی و حقوقی جهان و مراکز تحقیقاتی عربی و اسلامی و شخصیت های حقوقی حضور داشتند.

این همایش با هدف بررسی تجاوز آل سعود به یمن و اوضاع انسانی دشوار و نابسامان یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی مردم یمن و همچنین اثرات مخرب بمباران و موشک باران یمن و شهروندان یمنی و تخریب زیرساخت های این کشور برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش با اشاره به هشدارهای سازمان های بین المللی درباره وضعیت بد کودکان و زنان یمن، در مورد خطر بروز فاجعه انسانی در زمینه های مختلف و کمبود غذا و محرومیت کودکان از آموزش و ایجاد بحران سوخت هشدار دادند.

در این همایش همچنین مقالاتی از سازمان های حقوقی بحرین، عراق و سوریه قرائت شد که به بیان نقش عربستان در حمایت از القاعده و داعش در منطقه و حمایت از خشونت در لیبی و مصر و سوریه و عراق پرداخت و تاکید کرد این اقدامات توطئه ای خبیثانه برای تجزیه منطقه و به آتش کشیدن سرزمین ها و کشتار ملت ها است.

در بخشی از مقاله های این کنفرانس آمد: یمن از 27 سپتامبر امسال گرفتار این جنایت های خونبار و توطئه عربستان شده است.

در پایان همایش نیز شرکت کنندگان اعلام کردند از عربستان در دادگاه های بین المللی شکایت می کنند و در مقدمه این دادگاه ها دادگاه جنایت های بین المللی قرار دارد.

شرکت کنندگان همچنین از سازمان ملل متحد خواستند در مورد تصمیم جدید خود درباره یمن و فراهم ساختن پوشش قانونی برای جنایت هیا عربستان در یمن و مشروعیت بخشیدن به این تجاوزات دست بردارد.

این همایش از انگلستان نیز خواست از حمایت خود از نظام آل سعود دست بردارد و از راه حل سیاسی بحران یمن حمایت کند و در امور یمن دخالت نکند و در برابر تجاوز عربستان و نیروهای ائتلاف بایستد؛ چرا که تجاوزات عربستان در یمن نقض آشکار حقوق بشر و نقش حاکمیت یک کشور مستقل می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha