جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مصطفی پورمحمدی

حوزه/ وزیر دادگستری گفت:آمریکا برای سرکوب داعش به ایران نیاز دارد و رهبران ایالات متحده به این امر اعتراف دارند، امروز از زبان جامعه جهانی می‌شنویم که بدون حضور ایران نمی‌توان تروریسم را مهار کرد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین پور محمدی عصر امروز در جمع طلاب وفضلا در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهارداشت: کسی منکرضعف نیست، ولی باید ابتدا ضعف ها راخوب شناسایی کرد، این طوری نیست که به راحتی بتوان  ضعف ها را برطرف کرد.

وی در ادامه به سه حوزه اجتماعی ،کار و فرهنگ اشاره کرد و افزود: امروز در  حوزه اجتماعی یک فضای آرام در کشور حاکم است و دولت نقش تعیین کننده در این امور دارد و این وظیفه دولت ها است و این  دولت نیز توانسته فضای امن و امیدی را به جامعه ترزیق کند.

وزیر دادگستری ابراز داشت: تمام هدف  دولت این است که نظم و اجرای قانون را در سرلوحه کار خود قرار دهد؛ در حوزه اجتماعی بیش از 9 میلیون نفر بیمه شدند و طرح سلامت نیز با قوت به اجرا در آمده است که کار بسیار پرهزینه است و این از افتخارات این دولت است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی اظهار داشت: تا پایان سال 95 شاهد یک تحول بزرگ در دولت الکترونیک خواهیم بود که یک کار بی سابقه در دولت یازدهم خواهد بود و یکی از این کارها برطرف کردن مشکلات صادرات و واردات است.

وزیر دادگستری  با بیان این که باید  اجازه و فرصت به دولت  بدهیم تا بتواند دریک فضای خوب و آرام برنامه های خود را به اجرا در بیاورد گفت: نباید  تنها منتظر مسائل مذاکرات باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: در عرصه  بین المللی نیز کارهای خوبی انجام شده و فضای بین المللی را از اسلام و شیعه هراسی تغییر دادیم و سلاح دشمن را در این عرصه کُند کردیم و با یک نظم، قانون و طراحی دیپلماتیک و هوشمندانه ایران به یک قدرت تبدیل  شده است.

وی ادامه داد: در عرصه بین الملل توان و قدرت خود را نشان داده ایم و حضور فعال در مذاکرات نماد ملی و توان دیپلماسی کشور است و امروز  ایران با فکر و تدبیر به قدرت بین المللی تبدیل شده است.

وزیر دادگستری افزود: ملت ایران با فراست و هوشمندی و آگاهی تمام در فضایی آرام و امن و امید به آینده در انتخابات 24 خرداد 92 شرکت کردند و با خوش‌بینی به افراد مورد نظر خود رأی دادند.

وی با بیان اینکه باید دید آنچه امروز در اختیار داریم با ظرفیت‌های ملی و داشته‌هایمان متناسب است یا خیر ،خاطرنشان کرد: در حقیقت این چنین نیست البته دستاوردهای قابل مباهاتی نیز داشته‌ایم و به همین دلیل از همه تلاشگرانی که در طول تاریخ انقلاب همت کردند تا به این نقطه برسیم قدردانی می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خاطرنشان کرد: در گذشته ایران را در مذاکرات صلح سوریه راه نمی‌دادند، اما امروز از جمهوری اسلامی می‌خواهند به مذاکرات ورود پیدا کند؛ آمریکا برای سرکوب داعش به ایران نیاز دارد و رهبران ایالات متحده به این امر معترف هستند، زمانی ایران متهم به گسترش تروریسم بود اما امروز از زبان جامعه جهانی می‌شنویم که بدون حضور ایران نمی‌توان تروریسم را مهار کرد.

وی به دغدغه های دولت اشاره کرد و افزود: فرهنگ عمومی و اخلاق از  بحث های جدی دولت است، مسائل فرهنگی زمان بر است. همه باید درگیر شویم تا مقولات دینی سامان پیدا کند. دولت  نگران دین و اخلاق مردم است.

وزیر دادگستری افزود: در حوزه اقتصاد  مشکلاتی داریم که از جمله آن فساد اقتصادی و تحریم و مدیریت است؛ نباید  به دنبال متهم کردن و سیاه نمایی باشیم. به همدیگر اعتماد کنیم احترام بگذاریم و  اعتمادها را بالا ببریم.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی گفت: امروز با دشمنی مواجه  هستیم  که از هیچ نوع تحریمی ابا ندارد و یک عده انسان جلاد خون ریز هستند. ما نباید مشکلات را به گردن تحریم بگذاریم.

وی ادامه داد: باید با تحلیل و دقت و نظر حرف زد به جای اینکه مشکلات را برطرف کنیم با حرف های نسنجیده خود مشکلات را اضافه می کنیم.

وزیر دادگستری افزود: برای برطرف کردن اجرای فرمایشات رهبری درباره مسائل اقتصادی  لایحه خروج از رکود اقتصادی را ارائه دادیم . این کار در همان سه ماه اول صورت گرفته است دولت انگیزه بلند برای پیشرفت و کار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha