جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
پرچم ایران

حوزه/ مانوئل اکسنریتر با اشاره به جنگ هایی که در سوریه و عراق ایجاد و قدرت این دو کشور در منطقه ضعیف شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به مقاومت می پردازد و این امر برای غربی ها و همدستانشان قابل تحمل نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، دکتر مانوئل اکسنریتر، اسلام شناس آلمانی و خبرنگار و فعال ضد صهیونیست در جمع طلاب مدرسه علمیه عباسقلی خان شاملو از نخبگان، طلاب و دانشجویان ایرانی و آلمانی خواست تا با همفکری خود برای مقابله با لابی صهیونیستی و در نتیجه ارتباط بیشتر این دو کشور چاره اندیشی کنند و قدرت نفوذ و رسانه ای را از آنان بگیرند.

وی، در ادامه به تبیین تاثیر مذاکرات هسته ای بر نقش ایران در خاورمیانه و ارتباط ایران با غرب پرداخت و ابراز داشت: همه می دانند که ایران درصدد ساخت سلاح هسته ای نیست، بلکه مسئله چیز دیگری است و آن قدرت نفوذ ایران می باشد.

مانوئل اکسنریتر با اشاره به جنگ هایی که در سوریه و عراق ایجاد و قدرت این دو کشور در منطقه ضعیف شده است، گفت: در این میان فقط جمهوری اسلامی ایران با قدرت به مقاومت می پردازد و این امر برای غربی ها و همدستانشان قابل تحمل نیست.

این اسلام شناس آلمانی تصریح کرد: مسئله تحریم بهانه ای برای جلوگیری از گسترش قدرت نفوذ ایران است، زیرا وقتی یک کشور در تحریم قرار گیرد، به طور مستقیم با مردم سر و کار دارد و به نوعی به دنبال ایجاد اغتشاش هستند که البته مردم ایران در این زمینه با قدرت و استحکام بوده اند.

وی با تاکید بر اینکه مسئله اصلی و پشت پرده ای که درباره مسئله هسته ای و مذاکرات ایران با 5+1 وجود دارد، رژیم صهیونیستی است، تصریح کرد: یکی از لابی های صهیونیستی در آلمان با نام «stop the bomb» ضد ایران فعالیت می کند و در این کشور فضایی ایجاد کرده که علیرغم برداشته شدن تحریم ها، شرکت ها و سرمایه داران جرئت ورود به بازار و مشارکت با ایران را ندارند.

مانوئل اکسنریتر توضیح داد: این لابی صهیونیستی با استفاده از سه محور سلاح هسته ای و هلوکاستی دیگر با مشارکت آلمانی ها، مقابله ایران با دموکراسی و خشونت و افراطی گری مذهبی علیه ایران فعالیت می کنند.

این فعال ضدصهیونیست آلمانی با اشاره به علاقه و منافع این کشور در ارتباط با ایران، یادآور شد: لابی صهیونیستی «stop the bomb» فضایی به وجود آورده که همکاری با ایران را مشارکت در ساخت سلاح هسته ای و در نتیجه ورود آلمانی ها به هولوکاستی دیگر جلوه می دهند که این امر از نظر روانی در میان جامعه این کشور تاثیرگذار است.

این خبرنگار و اسلام شناس آلمانی اذعان کرد: این لابی به گونه ای عمل کرده که مردم آلمان به نوعی به علت کاری که در دوران جنگ جهانی دوم انجام شده، مریض هستند و در واقع نفوذ آنان موجب شده که این کشور مستعمره تلقی شود.

وی، درباره محور دوم فضای ایجاد شده در آلمان گفت: غربی ها رژیم صهیونیستی را نماینده دموکراسی در خاورمیانه می دانند و ایران به عنوان کشوری در مقابل این امر محسوب می شود.

این فعال ضدصهیونیست درباره محور سوم که تلقین خشونت و افراطی گری است، ابراز داشت: غربی ها یادآور می شوند که پرژیم صهیونیستی در خط مقدم مبارزه با این امر حضور دارد و باید از آن حمایت کرد زیرا در غیر این صورت افراطی گری به اروپا وارد خواهد شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha