سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
قاری مدرسه ولی عصر قمصر کاشان

حوزه/ مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) قمصر کاشان در سال 1396 ه.ق به همت مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی(ره) راه اندازی شده و از آن زمان تاکنون، 3هزار طلبه در مقطع سطح یک، از این مدرسه دانش آموخته شده اند.

حجت الاسلام حسینعلی قاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان با اشاره به تاریخچه مدرسه علمیه حضرت  ولی عصر(عج) قمصر، گفت: مرحوم آیت الله سید مهدی یثربی(ره) امام جمعه فقید کاشان، در سال 1396 ه.ق، در ارتفاعات شهر قمصر مدرسه ای را بنا کردند تا طلاب بتوانند در فضای مناسب مخصوصاً فصل بهار و تابستان ادامه تحصیل دهند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) قمصر با اشاره به فعالیت های آموزشی این مدرسه، افزود: از آغاز فعالیت این مدرسه تاکنون 3 هزار طلبه سطح یک از آن دانش آموخته شده و پس از گذراندن سطوح عالی علمی، وارد عرصه فعالیت های پژوهشی، تبلیغی، آموزشی و ... شده اند.

وی، اجرای برنامه های علمی را از دیگر فعالیت های این مدرسه برشمرد و ادامه داد: خلاصه نویسی دروس توسط طلاب، برگزاری امتحانات مستمر هر دو هفته یکبار، تقدیر از طلاب فعال در زمینه فرهنگی و اعزام طلاب به اردوهای کوتاه مدت و بلند مدت در طول سال از دیگر برنامه ها می باشد.

مدیر مدرسه حضرت ولی عصر(عج) قمصر به امکانات علمی و رفاهی این مدرسه اشاره کرد و گفت: کتابخانه ای با دو مخزن بزرگ مجهز به بیش از 8000 جلد کتاب وجود دارد که طلاب و اساتید از آن استفاده می کنند و از نظر ورزشی زمین والیبال ، فوتبال و وسایل مورد نیاز طلاب نیز وجود دارد که مورد استفاده طلاب قرار می گیرد.

حجت الاسلام قاری، فعالیت های تبلیغی طلاب مدرسه حضرت ولی عصر(عج) را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در ایام تبلیغی ماه مبارک رمضان، ماه محرم و همچنین تکمیل ائمه جماعات مساجد و مدارس آموزش و پرورش شهر قمصر از اساتید و طلاب این مدرسه استفاده می شود و مشارکت طلاب در برگزاری کلاس های ویژه جوانان و نوجوانان در سطح شهر نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

مدیر مدرسه ولی عصر(عج) قمصر اضافه کرد: اجرای برنامه مناجات یک شب در هفته قبل از نماز صبح، برگزاری کلاس های اخلاق توسط اساتید و ارائه مشاوره به طلاب از دیگر مباحث تهذیبی این مدرسه به شمار می رود.

وی در پایان  تهیه زمینی جهت احداث مسکن برای اساتید و طلاب فاقد مسکن با همت تولیت مدرسه را از دیگر برنامه های مدرسه اعلام کرد و افزود: تا کنون 3 واحد استاد سرا برای اساتید این مدرسه ساخته شده است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد رضا سبابه IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۲
    0 0
    سلام من طلبه سال اول حوزه علمیه خراسان هستم میخاستم شراط انتقال به حوزه ی قمصر را بدانم