شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قاری

حوزه/ مراسم افتتاحیه طرح آموزشی – تربیتی قاریان ممتاز نوجوان قرآن کریم(اسوه) صبح امروز در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ابتدای این مراسم، علی میرزاجانی مدیر طرح اسوه در سخنانی با ذکر این مطلب که بانی برگزاری این دوره، جامعه فرهنگی قرآنی عصر و شورای عالی قرآن کشور است گفت: این طرح به دنبال اهداف متعالی در عرصه قرآنی در کشور است.

وی افزود: طرح اسوه یا همان طرح آموزشی و تربیتی قاریان ممتاز نوجوان قرآن کریم بر اساس یک طرح کلی آموزش دقیق و همه جانبه قرآن کریم و آینده سازی در کشور صورت می گیرد.

مدیر برگزاری این طرح بیان کرد: مدیران عالی فرهنگی و قرآنی کشور به دنبال تربیت نسلی از قاریان ممتاز کشور هستند که هم حافظ باشند و هم در همه عرصه ها فعال باشند.

وی گفت: در همین راستا طرح یک ساله طراحی شد که در آن 37 قاری نوجوان از 20 استان کشور شناسایی و تحت آموزش قرار گرفتند.

میرزاجانی بیان کرد: در ادامه طرح 5ساله تدوین شد که در این طرح هم آموزش قرائت و فنون قرائت ادعیه و حفظ نیم یا کل قرآن و زبان انگلیسی تدریس می شود که بتوانیم در یک دوره پنج ساله قاریان حافظ مسلط به زبان انگلیسی و توانمند در عرصه تبلیغی و قرآنی تربیت کنیم.

وی گفت: در این دوره دروسی مثل فنون قرائت و ادعیه و حدیث زیارات و اعتقادات و علوم قرآنی تدریس میشود؛ در این زمینه در عرصه حفظ 15 تا 30 جزء قرآن کریم، زبان انگلیسی و ورزش آموزشهای لازم به نوجوانان داده می‌شود.

وی با ذکر این مطلب که در این دوره 51 قاری ممتاز از 21 استان کشور حضور دارند؛ درپایان هر دوره آموزشی یک آزمون نیز برگزار می شود که نهایتا در این 5 سال 10 دوره آموزشی برگزار می شود که پس از آن گواهی معتبر تخصصی تحت عنوان «قاری اسوه، تلاوت با معرفت» به قاریان اعطا می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha