یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
قاری بنگلادشی

قاری بنگلادشی با ابراز خوشحالی از حضور خود در ایران گفت: دیدار رهبری و زیارت کربلا دو آرزوی بزرگ من است.

شیخ احمد بن یوسف الازهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در بیرجند، با ابراز ارادت به رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) و همچنین مقام معظم رهبری اظهارکرد: من خوشحال هستم که در کنار مردم ایران به قرائت و ترویج کلام نور می پردازم.

وی با بیان اینکه از  ده سالگی و به تشویق پدر شروع به حفظ قرآن کرده و همین تلاوت و حفظ قرآن زمینه ساز توفیقات معنوی و اقتصادی زیادی شده است ، گفت: پدرم شیخ یوسف مدیر مرکز امور قرآنی اوقاف قاری بنگلادش ونیز یکی از دوستان نزدیک عبدالباسط بود.

این پژوهشگر دینی ، با بیان اینکه به برکت قرآن و اهل بیت(ع) توانستم در 18 کشور جهان مسابقه دهم اظهار داشت:در سال های 1389 و 90 توانستم مقام سوم رشته حفظ و قرائت در ایران را کسب کنم و این زمینه ای برای پیشرفتم در عرصه جهان اسلام شد.

این قاری قرآن،  حفظ قرآن را یکی از برکات معنوی این کتاب آسمانی ذکر کرد و افزود: من با توصیه ها و تشویق های پدرم به سراغ قرآن رفتم و الان نیز برکات آن را در زندگی می بینم. 

یوسف الازهری، چگونگی آشنایی خود با شخصیت برجسته و عالمی همچون مقام معظم رهبری را اینگونه بیان می کند: پدرم یکی از قاریان مشهور بنگلادشی است، به دلیلی اینکه با سفارت ایران در ارتباط بود و ارادت و محبت خاصی به رهبری و مردم ایران داشت.

وی با لحنی عاشقانه ادامه داد:این محبت و استمرار در سفارت ایران باعث شده بود که هر کتابی از ایران به سفارت بنگلادش می رسید به دست پدرم نیز می رسید و این کتاب ها درخصوص امام راحل و رهبر و آیت ا...خامنه ای بود و ایشان نیز برای ما تعریف می کرد و این امر زمینه ساز ارادت و محبت من به رهبر انقلاب اسلامی شد.

احمدبن یوسف الازهری که به‌نمایندگی از کشور بنگلادش در این دوره از مسابقات قرآن شرکت کرده است درپاسخ به این سوال که مهمترین آرزویی که دارید چیست اظهار داشت: دیدار آیت الله العظمی خامنه ای و زیارت کربلا دو آرزوی مهم من است که انشاالله به لطف خدا برآورده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha