دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حکیم

حوزه/ ارتباط ما با قرآن صرفا نباید بر اساس تجوید و فنون آن باشد، زیرا اینها از امور مستحب است بلکه ارتباط ما با قرآن باید بر این اساس باشد که قرآن کتاب هدایت انسان ها است تا از صراط مستقیم منحرف نشوند و قرآن همواره راهبر و آموزگار آنها به سوی اخلاق و سلوک باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، روز جمعه جمعی از مؤمنان و قاریان قرآن کریم شرکت کننده در سومین جشنواره قرآنی سعید بن جبیر با آیت الله سید محمد سعید حکیم دیدار کردند.

آیت الله حکیم در این دیدار تاکید کرد ارتباط ما با قرآن نباید بر اساس فنون تجوید باشد، بلکه باید بر این اساس باشد که قرآن کتاب هدایت انسان ها می باشد.

ایشان به مؤمنان و قاریان سفارش کردند که توجه و اهتمام فراوان به قرآن داشته باشند و همیشه همراه قرآن باشند و در امور دنیوی و اخروی خود به قرآن مراجعه کنند و در آیات و عظمت قرآن بیندیشند و به پیامبر و اهل بیت علیهم السلام اقتدا کنند.

آیت الله حکیم تاکید کردند مردم باید به اندازه استحقاق قرآن و مطابق با سیره رسول اکرم و ائمه علیهم السلام به این کتاب آسمانی توجه داشته باشند.

ایشان خاطر نشان کردند کسی که در احادیث پیامبر و اهل بیت علیهم السلام تامل کند، این حادیث را در کنار قرآن و و آیات آن می یابد؛ چرا که قرآن کتاب هدایت مردم است و خداوند متعال در آن می فرماید: «إنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يِهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَيُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصَّالِحَاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْرًا كَبِيرًا»(الإسراء:9).

این مرجع شیعی گفت: ارتباط ما با قرآن نباید بر اساس تجوید و فنون آن باشد زیرا اینها از امور مستحب است بلکه ارتباط ما با قرآن باید بر این اساس باشد که قرآن کتاب هدایت انسان ها است تا از صراط مستقیم منحرف نشوند و قرآن همواره راهبر و آموزگار آنها به سوی اخلاق و سلوک باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha