جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
1254

حوزه/ عفت و پاکدامنی مهم ترین سرمایه زن مسلمان است و اگر زن مسلمان نتواند در جامعه این سرمایه خود را حفظ کند باید در خانه بماند که این برای او بهتر خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله حکیم در دیدار با گروهی از بانوان انجمن اسلامی دانشگاه های عراق در استان بصره از زنان و بانوان مسلمان خواستند در برابر ظواهر فریبنده روزگار، عفت و پاکدامنی خود را حفظ کنند، زیرا این از مهم ترین اموری است که هر زن مسلمان باید به آن ملتزم باشد.

ایشان افزودند: کشورهایی که عفت و پاکدامنی زن را شکسته اند، جوامع آنها تخریب شده و زن در این کشورها همچون طعمه ای در میان حیوانان وحشی است، چون این زن عفت خود را از دست داده و بی ارزش شده است.

ایشان از زنان مسلمان خواستند با مقاومت در برابر مظاهر گناه و چالش های پیش روی خود عفت و پاکدامنی و وقار خود را حفظ کنند، چون عفت و پاکدامنی مهم ترین سرمایه زن مسلمان است و اگر زن مسلمان نتواند در جامعه این سرمایه خود را حفظ کند باید در خانه بماند که این برای او بهتر خواهد بود.

آیت الله حکیم سپس با اشاره به شخصیت حضرت فاطمه علیهاالسلام گفتند: حضرت زهرا(ع) الگوی عفت و اسوه زن مسلمان است.

ایشان افزود: علاوه بر حضرت فاطمه زهرا(ع) ما شخصیتی همچون حضرت زینب علیهاالسلام را داریم که مصیبت های بزرگی را تحمل کرد و ما هرگاه به یاد مصیبت های امام حسین علیه السلام می افتیم از مصیبت های حضرت زینب نیز یاد می کنیم.

دیدار رئیس اوقاف شیعیان عراق

همچنین روز شنبه سید علاء الموسوی رئیس اوقاف شیعیان عراق و برخی کارکنان این اداره با آیت الله حکیم دیدار کردند.

آیت الله حکیم در این دیدار اداره اوقاف شیعیان را به تلاش مستمر و صبر و تحمل سختی ها و دشواری ها دعوت کردند.

وزیر آثار باستانی و گردشگری

آیت الله حکیم همچنین در نامه ای خطاب به قیس حسین نماینده وزیر آثار باستانی و گردشگری عراق و محمد المیالی مدیر آثار باستانی نجف اشرف بر ضرورت حفاظت و نگهداری از آثار کهن و موزه های عراق و ضرورت اطلاع رسانی درباره چپاول این آثار توسط تروریست های داعش تاکید کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha