شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روسای اوقاف شیعه و سنی عراق

حوزه/ لازم است که اوقاف شیعه و اهل سنت عراق، ادبیات وحدت گرا و اعتدالی را در پیش بگیرند و در راستای وحدت مردم عراق کوشش نمایند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمود صمیدعی، رئیس اوقاف اهل سنت عراق و هیات همراه وی با حضور در محل اوقاف شیعیان عراق، با حجت الاسلام سید الموسوی رئیس اوقاف شیعیان عراق که به تازگی به سمت منصوب شده دیدار کردند.

سید الموسوی در این دیدار با ابراز خرسندی از این دیدار به عنوان نمونه و الگویی برای وحدت بین مردم عراق گفت: لازم است اوقاف شیعه و اهل سنت عراق، ادبیات وحدت گرا و اعتدالی را در پیش بگیرند و در راستای وحدت مردم عراق کوشش نمایند.

وی افزود: باید خطبای شیعه و اهل سنت را توجیه نماییم تا در منابر و سخنرانی های خود از همین روش یعنی روش وحدتگرا بهره بجویند و توصیه های مراجع دینی در این زمینه را سرلوحه کار خود قرار دهند.

رئیس اوقاف شیعیان عراق در ادامه به توصیه های حضرت آیت الله سیستانی و تاکیدات ایشان در خصوص تعامل با اهل سنت اشاره و با تقدیر از نقش اوقاف اهل سنت عراق در نشر برادری و دوستی میان مردم عراق گفت: با روحیه تعامل و مشورت در جریاناتی که پیش می آید می توانیم پیچیده ترین قضایا را نیز حل کنیم تا راه خدمت رسانی به مردم عراق را طی کرده باشیم.

شیخ صمیدعی رئیس اوقاف اهل سنت عراق نیز در این دیدار، انتصاب سید الموسوی به سمت ریاست اوقاف شیعیان عراق را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha