پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله حکیم

حوزه/ برخی کشورها علنا جنایات تکفیری‌ها را محکوم می کنند اما در عمل از آنها حمایت می کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق، خانم اما نیکلسون عضو مجلس اعیان انگلیس را به حضور پذیرفت.

آیت الله العظمی حکیم گفت: علت انتشار اندیشه تکفیری و رواج خشونت توسط گروه های تروریست این است که با قاطعیت با آنها برخورد نشده است.

آیت الله حکیم همچنین در مورد پیامدهای اندیشه تروریستی برای تمام کشورهای جهان هشدار داد و بر ضرورت مواجهه فکری با این سازمان تروریستی تاکید کرد.

ایشان افزود: خطر تروریست ها ابتدا از ذبح شیعیان افغانستان شروع شد و سپس به عراق و منطقه و بعد هم به اروپا منتقل شد و این به خاطر سستی و عدم قاطعیت در برخورد با آنها می باشد و اینکه برخی کشورها علنا جنایات آنها را محکوم می کنند، اما در عمل از آنها حمایت می کنند.

ایشان در مورد تعداد شیعیان انگلستان و افزایش احتمالی جمعیت آنها گفت: این امر مهم نیست بلکه آنچه که برای ما مهم است آشنا کردن انسان ها با مفاهیم اسلامی بر اساس سیره اهل بیت علیهم السلام در انگلستان و تمام نقاط جهان است تا تمام شیعیان الگوی اخلاق نیکو و خوش رفتاری با دیگران و پرهیز از خشونت و التزام به قوانین این کشورها باشند و این پیام ما برای تمام شیعیان است.

آیت الله العظمی حکیم همچنین بر ضرورت کشف واقعیت و منشأ این افکار و حامیان آنها در صد سال اخیر تاکید کرد و گفت اولین قربانی تروریست ها شیعیان هستند و شیعیان با وجود مصیبت ها و مشکلات زیادی که در این دوره تحمل کرده اند دست از مذهب خود نکشیده اند و این به خاطر فرهنگ و عقیده محکم آنها می باشد.

این مرجع شیعی تاکید کرد که شیعیان در معرض تهدید فکری تروریست های تکفیری و داعش قرار ندارند؛ چرا که پیروان اهل بیت علیهم اسلام فکری قدرتمند و فرهنگی دارند که می تواند در برابر تمام اندیشه های گمراه کننده بایستد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha