جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 345758
۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
71

حوزه/ مراسم تودیع سید صالح الحیدری رئیس پیشین اوقاف شیعیان عراق و معارفه سید علاء الموسوی رئیس جدید اوقاف شیعی عراق در حرم مطهر امیرالمؤمنین علیه السلام برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم رسمی تودیع و پایان کار سید صالح الحیدری رئیس اوقاف  شیعیان عراق و معارفه سید علاءالدین الموسوی به عنوان رئیس جدید وزارت اوقاف در آستان مقدس علوی و با حضور تولیت های عتبات مقدس عراق برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و پس از آن شیخ ضیاءالدین زین الدین تولیت آستان مقدس علوی گفت: در این مکان مقدس و در بارگاه مقدس امیرالمؤمنین علیه السلام و در آستانه ایام فاطمیه در این جلسه مبارک برای تکریم دو برادر از شیعیان اهل بیت علیهم السلام در این کشور مقدس جمع شده ایم که یکی از آنها جناب سید صالح الحیدری است که در اینجا از تلاش ها و زحمات ایشان در خدمت به مکتب اهل بیت تشکر می کنیم و دیگری جناب حجت الاسلام سید علاء الدین الموسوی است که رئیس جدید اوقاف می باشد و امیدواریم که با موفقیت و شایستگی به این راه ادامه دهد.

شیخ ضیاءالدین گفت: وقف شیعه نقش مهمی در امور ریشه ای دارد و به عنوان نمونه می توان گفت که اولین کارکرد وقف شیعه تصحیح اشتباهات گذشته و احقاق حقوقی است که گذشتگان در نظام سابق آن را ضایع کرده اند. دومین وظیفه اوقاف این است که به نظرات مراجع بزرگ شیعه در تنظیم سیاست ها و جهت گیری های خود توجه داشته باشد و رهنمودها و نظرات مراجع را اجرایی سازد.

تولیت آستان مقدس علوی افزود: سومین کارکرد اوقاف شیعه نمایندگی مذهب پاک تشیع و بیان دیدگاه شیعه در محافل بین المللی و سیاسی و دینی است.

چهارمین کارکرد اوقاف نیز عبارت است از صرف در آمدهای اوقاف شیعه در زمینه هایی که آثار کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد تا فقرا و مستمندان از این اموال بهره مند شوند و از طرفی در نگهداری و صرف این اموال نیز امانت را رعایت کنند و آن را در راه صحیح مصرف کنند.

سخنان سید صالح الحیدری

پس از آن سید صالح الحیدری رئیس سابق اوقاف گفت: ما در این مدت تلاش کردیم و بر خدا توکل نمودیم، شما نیز ما را در این راه یاری کردیدو با کمک شما بود که مسجد بسیاری بنا شد و حرم های مطهر شیعیان آباد شد و راه های اعتماد متقابل میان ما و کشورهای دیگر برقرار شد و در این مدت کارکنان اوقاف نیز بهترین نیروها بودند و از همه شما می خواهم در راه خدمت به مذهب و میهن خود تلاش کنید.

حیدری افزود: در اینجا از شیخ ضیاء الدین زین الدین تولیت آستان مقدس علوی و اعضای شورای مدیریت حرم مطهر به خاطر برگزاری این مراسم تشکر می کنم و در اینجا باید بگویم که عتبات مقدس در طلیعه اماکنی بود که اوقاف شیعه برای آبادی و نوسازی آنها و تکمیل پروژه های آنها تلاش کرد و علاوه بر این اوقاف شیعه فعالیت های فرهنگی نیز دارد که در این زمینه می توان به ساخت مدارس در اکثر شهرهای عراق و دانشگاه ها و فعالیت های قرآنی در داخل و خارج عراق و چاپ و انتشار تولیدات قرآنی و تاسیس مرکز پژوهش های قرآنی اشاره کرد.

سخنان سید علاء الموسوی

پس از آن سید علاء الموسوی رئیس جدید اوقاف شیعی عراق در سخنان خود گفت: امروز درس جدیدی از مدرسه اهل بیت علیهم السلام و مدرسه مرجعیت فرا می گیریم و آن درس اخلاص و بی میلی به دنیا و مناصب دنیا و روش برخورد با مسئولیت ها می باشد و اینکه هر مسئولی با اخلاص هرچه بیشتر به مسئولیت خود عمل کند و با بهترین شکل به وظیفه خویش عمل کند.

اکنون ما در روزهای پیش روی خود افقی گسترده در تعامل با منافع مردم را پیش روی خود داریم و در اینجا از تمام دلسوزان می خواهم که هدف و نیت خود را حفظ منافع عراق قرار دهند و اوقاف شیعه نیز در زمینه وحدت مسلمانان نقش مهمی بر عهده دارد. در این زمان که ما در اینجا جمع شده ایم، خون مجاهدان ما به خاطر تحقق پیروزی و وحدت بر زمین جاری می شود و از خداوند متعال می خواهیم که مجاهدان ما را یاری کند و آنها را حفظ کند و در فرج و ظهور حضرت ولی عصر(عج) تعجیل بفرماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha