پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله بشیر نجفی از مراجع عراق

حوزه/ جهاد فقط به این نیست که انسان به میدان جنگ برود بلکه تلاش برای اصلاح جامعه نیز نوعی جهاد است

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از انجمن خبرنگاران عراق با حضور در دفتر حضرت آیت الله بشیر النجفی در نجف اشرف با ایشان دیدار کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدار خطاب به جمع حاضر تاکید کردند: شما زبان ملت هستید و از این رو بر شما واجب است به راستگویی اهمیت بدهید؛ چرا که دروغ العیاذبالله گناهی است که ریشه تمام گناهان است و هرگاه انسان از دروغ دوری کرد، می تواند از گناهان دیگر نیز دوری کند. دروغگو ملعون است و تا روز قیامت از رحمت خداوند عزوجل محروم می باشد.

ایشان گفتند: شما همچنین باید از پرداختن به موضوع های جنجال برانگیز و تنش زا در جامعه خودداری کنید و از این رو باید برای ارتقای روش های کاری خود نیز تلاش کنید.

آیت الله نجفی افزودند: ما باید به پیشرفت و توسعه عراق در تمام زمینه ها کمک کنیم و رسانه در این زمینه ابزار خوبی برای ایجاد اصلاحات و مبارزه با فساد است و شما باید بدانید که جهاد فقط به این نیست که انسان به میدان جنگ برود بلکه تلاش برای اصلاح جامعه نیز نوعی جهاد است.

ایشان با بیان اینکه مبانی و ارزش های اصیل عراق که ریشه در اسلام ناب دارد باید حفظ شود، در این زمینه بر اهمیت رعایت عفاف و پاکدامنی و متانت و استفاده از کلمات زیبا در رسانه ها تاکید کردند و گفتند: نجف اشرف باید همچون گذشته الگو و محل درخشش نور هدایت و عزت و کرام باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha