شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله نجفی در مورد پرونده فساد دولتی گفتند: از دستگاه اجرایی انتظار داریم با شلاق قانون با مفسدان دانه درشت برخورد کند و هرچه زودتر اصلاح دولت انجام شود و مفسدان دانه درشت پیدا شوند و قانون درباره آنها اجرا شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حیدر العبادی نخست وزیر عراق با آیت الله بشیر النجفی دیدار کرد.

آیت الله نجفی در این دیدار نسبت به رنج ها و مشکلات مردم عراق و فساد موجود در دولت و حضور تروریست ها در عراق اظهار نگرانی شدید کردند و از دولت خواستند در پرونده امنیتی عراق سختگیر باشد.

ایشان خاطر نشان کردند: دولت عراق باید با چشم تکریم و احترام به قهرمانان نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق بنگرد؛ چراکه آنها مظهر عزت و کرامت عراق هستند و حمایت از رزمندگان از مهم ترین وظایف دولت عراق است.

آیت الله نجفی در مورد پرونده فساد دولتی نیز گفتند: از دستگاه اجرایی انتظار داریم با شلاق قانون با مفسدان دانه درشت برخورد کند و هرچه زودتر اصلاح دولت انجام شود و مفسدان دانه درشت پیدا شوند و قانون درباره آنها اجرا شود.

از سوی دیگر حیدالعبادی گزارشی از تحولات اخیر سیاسی و امنیتی عراق به این مرجع شیعی ارائه کرد و بر نقش مرجعیت نجف اشرف در حفظ عرق تاکید کرد.

دیدار با دانشگاهیان عراق

همچنین گروهی از دانشگاهیان بغداد و بابل با آیت الله بشیر النجفی دیدار کردند.

آیت الله نجفی در این دیدار خطاب به دانشگاهیان گفتند: خداوند متعال مراقب و ناظر تمام اعمال ما است و از آنچه در فکر ما می گذرد آگاه است و از این رو هر مؤمنی باید از خداوند بترسد و مراقب اعمال و رفتار خود باشد؛ چرا که روزی همه ما در عالم غیب و شهادت حاضر می شویم و جوارح ما بر اعمال ما گواهی خواهند داد.

ایشان سپس با اشاره به ضرورت تهذیب نفس و خودسازی گفتند: بهترین زمان برای این کار پیش از خواب است که انسان باید در این زمان خود را محاسبه کند.

این مرجع شیعه در بخش دیگر از سخنان خود افزودند: متون و برنامه درسی دانشگاه ها باید اصلاح شود تا این متون و برنامه های از معایب بازمانده از نظام سابق اصلاح شود.

ایشان تاکید کردند عراق باید با سعی و جدیت جوانان خود پیشرفت کند و دانشگاه های ما باید با کاروان علم و تکنولوژی جهان همراه شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha