شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله بشیر نجفی

حوزه/ آیت الله نجفی گفتند: حوزه علمیه علم دین را به مردم و جامعه می رساند تا عقیده راسخ داشته باشند و در راه خدای سبحان گام بردارند و به رحمت و رضایت او نزدیک باشند و مسیر صحیح الهی را برای بندگان خدا مشخص می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ قاسم الهاشمی مسؤول مرکز پژوهش های تخصصی حوزه و دانشگاه و هیئت همراه با  حضرت آیت الله بشیر نجفی دیدار کردند.

حضرت آیت الله نجفی در این دیدرا بر اهمیت ارتباط عمیق میان حوزه علمیه و دانشگاه تاکید کرده و گفتند: علم دو دسته است که دسته اول علم ادیان است و حوزه علمیه این علم را به مردم و جامعه می رساند تا عقیده راسخ داشته باشند و در راه خدای سبحان گام بردارند و به رحمت و رضایت او نزدیک باشند و مسیر صحیح الهی را برای بندگان خدا مشخص می کند.

ایشان افزودند: نوع دیگر علم، علم ابدان است که این علم توسط مراکز تحقیقاتی و دانشگاه ها ارائه می شود و هر دو نوع علم مکمل یکدیگر هستند از همین رو حوزه ودانشگاه باید به هم کمک کنند و باید همواره به دنبال پیشرفت و توسعه کشور باشند تا عراق کشوری هم‌سطح کشورهای پیشرفته باشد؛ چرا که عراق سرشار از سرمایه‌هایی است که به ما این امکان را می دهد از آن برای پیشرفت عراق استفاده کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha