چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 315761
۱۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹

شهید آیت‎الله سید محمد باقر حکیم، رقبای سیاسی خود را برادر خطاب می کرد و رفتاری توأم با مهربانی و عطوفت با آنان داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجتالاسلام والمسلمین سید ریاض حکیم، امروز17تیرماه در همایش نکوداشت مقام شهید آیتالله حکیم که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، با اشاره به شخصیت اخلاقی و علمی این شهید والامقام، گفت: ایشان همیشه اهل محاسبه بود که در کجا ایستاده و به چه سمتی حرکت می کند.

فرزند حضرت آیت الله سید سعید حکیم ادامه داد: شهید حکیم، عاشق و دلباخته امام و مقام معظم رهبری بود و متقابلاً نیز امام و رهبری رابطه عاطفی وقلبی با ایشان داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم یادآورشد: شجاعت آیت الله حکیم در دفاع از دین و ملت، مثال زدنی بود و به قدری شجاع و بی باک بود که دشمنان خود را نیز تحت تاثیرقرار می داد.

وی ادامه داد: شهید حکیم به عنوان یکی فرزانگان حوزه علمیه، در تمام عمر به چیزی جز خدا و جلب رضای حق نیاندیشید و علم و فعلش در راستای جلب رضایت الهی بود.

فرزند حضرت آیت الله سید سعید حکیم تاکید کرد: این شهید بزرگوار در عرصه های اجتماعی و سیاسی منشا خدمات و اثرات معنوی بسیاری بود و فقط به مصالح اسلام و مسلمین می اندیشید.

وی با اشاره به شخصیت سیاسی شهید حکیم، عنوان کرد: ایشان در فضای سیاسی بسیار مهربان و جذاب و با عطوفت بود و به همین دلیل هیچ وقت به کسی تندی نمی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حکیم خاطرنشان کرد: شهید آیت الله حکیم، رقبای سیاسی خود را برادر خطاب می کرد و رفتاری توام با مهربانی و عطوفت با آنان داشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha