دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم خواستار حفظ حرمت اماکن مقدس و حفظ جایگاه دینی و تقدس این اماکن و مصونیت این اماکن از جلوه های دنیوی شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، صولت مرتضوی شهردار مشهد مقدس با حضرت  آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق دیدار کرد.

آیت الله حکیم در این دیدار بر لزوم حفظ حرمت و تقدس اماکن و شهرهای مقدس تاکید کردند و خواستار این شدند که جلوه های دنیوی نامتناسب با شانیت این اماکن از آنها دور شود.

ایشان در عین حال تاکید کردند که دین نباید به مردم تحمیل شود و خودشان باید دین را انتخاب کنند و ما قصد این را نداریم که اماکن مقدس و دین خود را به کسی تحمیل کنیم اما تنها خواسته ما این است که حرمت اماکن مقدس حفظ شود.

این مرجع شیعی افزودند: شیعیان با پیروی از مکتب اهل بیت و ارتباط با عقیده اهل بیت علیهم السلام و ارتباط با مراجع دینی و اعتقاد آنها به امام مهدی منتظر عجل الله تعالی فرجه در دنیا شهرت دارند و ویژگی شیعیان این است که با میل و اختیار خود به این عقاید ایمان دارند و اجباری در کار نیست.

ایشان ادامه دادند: قدرت شیعیان در حضور مؤمنان واقعی و فداکاری آنها در راه عقیده و دینداری آزادانه و غیر اجباری آنها نهفته است و امروز مؤمنان بدون هیچ اجباری شعائر دینی خود را انجام می دهند و در میدان های جهاد شرکت دارند و این از ویژگی های ممتاز شیعیان می باشد.

آیت الله حکیم خاطرنشان کردند: عقاید شیعه از راه ارتباط و دوستی و محبت میان معلم و متعلم و میان مرشد و مرید حاصل می شود و همین نیز منبع قدرت شیعه است که با آن از دیگر مذاهب دینی ممتاز شده است و امروز مراکز تحقیقاتی جهان به دنبال کشف راز قدرت شیعه و راز ارتباط معنوی آنها با اعتقادات خویش هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha