پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
ماه رمضان

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه صادق آل محمد(ص) فسا گفت: عمل صالح در رمضان، وسیله تکامل نفس، تقرب به خدا و رسیدن به درجات عالی انسانیت و زندگی پاک و پاکیزه اخروی است.

حجت الاسلام مجتبی عاطفت، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در فارس، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه بندگی خداوند گفت: انسان، غیر از زندگی دنیایی، می تواند زندگی جدید دیگری را که پاک و طیب است، به وجود بیاورد و آن زندگی تازه، نتیجه ایمان و عمل صالح بالاخص در این ماه ملارک رمضان می باشد و باید به این اصل توجه داشت که عمل صالح از راه نیت و اخلاص در نفس اثر می گذارد و او را رشد و تکامل می دهد.

وی افزود: قرآن مجید روی عمل صالح بسیار تاکید نموده و تنها وسیله سعادت را عمل صالح می داند و این را بدانیم که راه سعادت و تکامل را خداوند می داند.

مدیر مدرسه علمیه صادق آل محمد(ص) شهرستان فسا با بیان اینکه رمضان، تجلی اخلاق مداری است،گفت: عمل صالح، عملی است که بعنوان واجب یا مستحب معرفی شده است و کسی که از طریق انجام آن بتواند سیر و سلوک کند، مطمئنا به مقام قرب نائل می گردد.

وی اضافه کرد: امروزه، واجبات و فرائض دینی را درست و بر طبق مقررات شرعی باید انجام داد  چرا  که  با ترک واجبات نمی توان به مقام بالایی رسید و در انجام این امورات قطعا باید تلاش کرد.

حجت الاسلام عاطفت، در پایان خاطر نشان کرد: روزه داران می توانند در این ماه به مستحبات بپردازند و نمازها، دعاها و یا اذکار را از کتابهای ادعیه انتخاب کنند و انجام آن را چه در این ماه و چه در ماه های دیگری ادامه دهند؛ هرچه این اعمال را بهتر و بیشتر انجام دهیم صفا و نورانیت پیشتری پیدا می شود و در نتیجه به مقامات عالی تری خواهند رسید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha